توافق جدید بین چین و روسیه انجام شد

سرگئی لاوروف و وانگ یی وزیران امور خارجه روسیه و چین موافقت کردند که به طور مشترک با «سیاست‌زدگی» بحران همه گیری کرونا که برخی کشورهای غربی به آن دامن می زنند، مقابله کنند.

توافق جدید بین چین و روسیه انجام شد

به گزارش منیبان، روزنامه روسی گازیتا روز جمعه نوشت: که چین از روسیه خواست تا برای مقابله با سیاست زدگی بیماری کووید-۱۹ با هم همکاری کنند که با تایید طرف روسی مواجه شد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در تاشکند گفت: باید دو طرف همکاری در زمینه واکسن ها را برای مبارزه با ویروس کرونا تقویت کنند و همچنین به طور مشترک با سیاست زدگی کووید-۱۹ مخالفت و مقابله کنند.  

به گفته وزیر خارجه چین، همکاری های بین المللی برای مبارزه با شیوع بیماری همه گیر(اپیدمی) کرونا «راهی طولانی در پیش دارد».

وی تصریح کرد: «هر دو طرف باید همراه با جامعه بین المللی برای مبارزه قاطع با این دو ویروس همکاری کنند: اول، تقویت همکاری در مورد واکسن ها برای مبارزه با ویروس کرونا. دوم، تقویت انسجام و همکاری در مبارزه با ویروس سیاسی. ما باید با همکاری یکدیگر در برابر انگ و سیاست زدگی بیماری هم گیر و مسئله منشا ویروس مقابله کرده و در کنار هم از قدرت علم حمایت کنیم. »

پیشتر «تدروس ادهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO)، گفته بود که تئوری ارتباط احتمالی بین ویروس همه گیر کووید-۱۹ و نشت آن از آزمایشگاهی در چین منتفی است.

در عین حال ادهانوم از مقامات چین خواست که خصوصاً در مورد اطلاعات و داده هایی که در روزهای ابتدایی همه گیری درخواست شده بود به طور شفاف و باز همکاری کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز روز پنجشنبه از برخورد سیاسی و ایجاد مانع ازسوی برخی کشورهای غربی در مسیر پیشبرد واکسن های روسی کرونا انتقاد کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: پیشبرد واکسن های روسی کرونا در خارج از روسیه با برخوردهای سیاسی مواجه می شود که آن را بسیار منفی ارزیابی می کنیم.


ت ت
کدخبر: 29281 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها