آمریکا اقدام به تحریم‌های جدید کرد+جزییات

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام هفت مقام چینی را به فهرست تحریم های خود افزود.

آمریکا اقدام به تحریم‌های جدید کرد+جزییات

به گزارش منیبان؛ وزارت خزانه داری آمریکا این هفت مقام چینی را به بهانه نقض دموکراسی در هنگ کنگ تحریم کرده است.

تحریم های جدید، افرادی را که در دفتر ارتباطی چین در هنگ‌کنگ هستند، هدف قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است این تصمیم را با مشورت وزارتخانه های امور خارجه ، بازرگانی و امنیت داخلی صادر کرده و مدعی شده به دلیل "خطرات رو به افزایش مرتبط با اقدامات چین در هنگ کنگ " است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای به شرکت‌های داخلی و خارجی هشدار داده است به دلیل وضعیت وخیم هنگ کنگ و قوانین پارلمان چین، در این منطقه  فعالیت نکنند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در توصیه نامه تجاری که به همین منظور منتشر شده به افزایش خطرات تجارت در هنگ کنگ اشاره شده است.

پیش از این، خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد آمریکا این هفت مقام چینی را به بهانه نقض دموکراسی و برای پاسخگو کردن دولت چین تحریم کرده است.

آمریکا پس از تصویب قانون امنیت هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین در سال گذشته میلادی با ابزارهای مختلف از جمله تصویب قوانین مختلف و اجرا و اعمال تحریم ها به بهانه حفاظت از حقوق بشر و دمکراسی ، تلاش کرده است تا دولتمردان این منطقه و چین را تحت فشار قرار دهد.

دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ سال گذشته در بیانیه ای اعلام کرده بود تحریم های ظالمانه ایالات متحده بر موسسات مالی در هنگ کنگ ، نمی تواند مانع شکست مقاومت آنها و توقف فعالیت آنان شود. مقام های هنگ کنگی نیز هرگز مرعوب تحریم های آمریکا نخواهند شد و بدون هراس و اضطراب به وظیفه خود برای حفاظت از امنیت ملی هنگ کنگ ادامه خواهند داد.


ت ت
کدخبر: 29341 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها