اقدام جدید آمریکا در شمال سوریه فاش شد!

گروه موسوم به «هماهنگی عناصر مسلح در سوریه» از تأسیس چند پایگاه نظامی جدید ائتلاف آمریکایی در شمال سوریه خبر داد؛ منطقه ای که به میدان عملیات نظامی اخیر ترکیه در خاک عراق در استان دهوک نزدیک است.

اقدام جدید آمریکا در شمال سوریه فاش شد!

به گزارش منیبان؛ نظامیان اشغالگر ایالات متحده در ادامه تحرکات غیر قانونی خود در شمال سوریه، به تازگی اقدام به احداث چند پایگاه نظامی جدید در حومه الحسکه کرده‌اند.

گروه موسوم به «هماهنگی عناصر مسلح در سوریه» گزارش داد که «ائتلاف بین المللی» به فرماندهی آمریکا پایگاه نظامی جدیدی را در منطقه «عین دیوار» واقع در شمال شرق شهر «المالکیه» در مثلث مرزی عراق-سوریه-ترکیه واقع در دورترین منطقه شمال شرقی الحسکه تأسیس کرده است.

گروه مزبور تأکید کرده که نظامیان آمریکایی همچنین چند پایگاه نظامی را در اطراف منطقه میدان‌های نفتی «رمیلان» در شمال شرقی الحسکه (شمال سوریه) احداث کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز هفته پیش در گزارشی اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی در منطقه «الیعربیه» واقع در حومه شرقی الحسکه در حال احداث یک پایگاه جدید هستند و کاروان های حامل محموله های لجستیک و مهمات به این پایگاه منتقل شده است.

سانا به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای آمریکایی ۱۰ نفربر وارد شهر المالکیه واقع در شمال شرق الحسکه کردند تا به منطقه الیعربیه که در مرز با عراق واقع شده، ارسال کنند.

طی ماه های اخیر صدها کامیون حامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیک آمریکا از مرز عراق وارد حسکه سوریه شده است.

سوریه در ۹ سال گذشته شاهد حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

نظامیان اشغالگر آمریکا و گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت ارتش ایالات متحده، بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

مناطقی که رسانه ها از آن به عنوان تازه ترین نقاط جغرافیایی محل استقرار پایگاه های آمریکا و متحدانش در شمال شرق سوریه یاد کرده اند، همجوار با استان دهوک در کردستان عراق و با فاصله ای حدودا ۱۲۰ کیلومتری شمال سنجار در استان نینوای عراق قرار دارد.

ارتش ترکیه طی روزهای گذشته با عبور از مرزهای قانونی عراق اقدام به عملیات موسوم به پنجه ۲ علیه پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در استان دهوک کرد. مقام های ترکیه همچنین تهدید کردند که به سنجار ، شهر محل اسکان ایزدی ها در  شمال غرب عراق حمله خواهند کرد، اما این تهدیدها با واکنش های تند جریان های سیاسی و بویژه نیروهای مقاومت اسلامی عراق روبه رو شد و ترکیه روز گذشته اعلام کرد که به عملیات خود در شمال عراق پایان داده است.


ت ت
کدخبر: 3016 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها