انگلیس هم نگرانی خود را اعلام کرد!+جزییات

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای نسبت به تحولات اخیر در تونس ابراز نگرانی و عنوان کرد که اوضاع این کشور را به دقت زیر نظر دارد.

انگلیس هم نگرانی خود را اعلام کرد!+جزییات

به گزارش منیبان، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: ما معتقدیم که راه حل چالش‌های کنونی تونس تنها از طریق پایبندی به اصول دمکراسی، شفافیت، حقوق بشر و ازادی بیان حاصل می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: از تمام طرف‌ها می‌خواهیم تا اعتبار تونس را به‌عنوان یک جامعه صبور و باز حفظ و دستاوردهای دمکراتیک انقلاب سال ۲۰۱۱ این کشور را حفاظت کنند.

تونس پس از سرنگونی دولت و انحلال پارلمان با کمک ارتش، با بدترین بحران طی ۱۰ سال گذشته روبرو است.

در پی اعتراض‌ها، «قیس سعید» رییس جمهوری تونس در نشستی اضطراری با فرماندهان نظامی و امنیتی تصمیم به برکناری «هشام المشیشی» نخست وزیر و تصدی اداره قوه مجریه، تعلیق اختیارات پارلمان و لغو مصونیت اعضای آن گرفت و از تلاش برای بازگرداندن آرامش به تونس با کمک نخست وزیر جدید خبر داد. 

از صبح روز یکشنبه همه راه‌ها و معابر منتهی به خیابان های اصلی پایتخت تونس مسدود و شمار زیادی از نیروهای امنیتی در خیابان‌های اصلی تونس مستقر شدند.

پیشتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود: جمهوری اسلامی ایران از نزدیک تحولات و حوادث جاری در تونس را دنبال می‌کند.

وی با درخواست از همه طرف‌ها برای خویشتنداری و حفظ همدلی، بر گفت وگوی همه گروه‌ها و نهادهای کشور جهت برون رفت از تنش موجود و تحقق آمال ملت انقلابی تونس تاکید کرد.

خطیب زاده با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران کنار تونس برای عبور از این مرحله قرار دارد، استقرار ثبات در حوزه‌های سیاسی و امنیتی در تونس را ضروری خواند و اظهار امیدواری کرد تونس از طریق گفت وگو هرچه سریعتر از این مرحله بحرانی عبور کند.


ت ت
کدخبر: 30904 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها