اقدام جدید جمهوری اسلامی ایران در خاک افغانستان

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف در پی تشدید درگیری‌ها در مناطق شمالی افغانستان به طور موقت تعطیل و به کابل منتقل شد.

اقدام جدید جمهوری اسلامی ایران در خاک افغانستان

به گزارش منیبان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف روز پنج‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای این مطلب را بیان کرد.

در این اطلاعیه آمده است: سرکنسولگری جمهوری اسلامی در مزار شریف در پی تشدید درگیری‌ها در مناطق شمالی افغانستان و نظر به احتمال بروز برخی ناامنی‌ها در شهر مزار شریف، تصمیم گرفته است با هدف استمرار خدمت رسانی و انجام ماموریت‌های خود برای مدت محدودی فعالیت‌های خود را به طور موقت از شهر مزار شریف به کابل منتقل نماید.

این اطلاعیه می‌افزاید: بدیهی است به محض پایدارتر شدن شرایط، مجددا این سرکنسولگری فعالیت‌های خود را در این شهر ادامه خواهد داد.

سرکنسولگری ایران در مزار شریف در سال ۱۳۷۷ مورد تهاجم افراط‌گرایان قرار گرفته بود که در نتیجه آن، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تعدادی از دیپلمات‌های ایرانی به شهادت رسیده بودند.

پیش از این هم سرکنسولگری ایران در هرات به حالت تعلیق درآمده بود.

مزار شریف مرکز استان بلخ، یکی از استان های راهبردی افغانستان در شمال این کشور می باشد که با ازبکستان مرز مشترک دارد و این شهر تاحدودی در محاصره طالبان قرار گرفته است.

 روز گذشته رئیس جمهوری افغانستان با شماری از فرماندهان سابق جهادی از جمله محمد محقق، جمعه خان همدرد از کابل به مزارشریف رفت تا تدابیری برای جلوگیری از سقوط این شهر اندیشیده باشند.


ت ت
کدخبر: 33006 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها