آمریکا به دنبال این کار جدید!+جزییات

منابع رسانه ای اعلام کردند که به عنوان بخشی از تلاش های واشنگتن برای رفع شکاف و اختلاف ها میان گروه های کرد سوری، یک هیات دیپلماتیک آمریکا وارد شمال شرق سوریه شده است.

آمریکا به دنبال این کار جدید!+جزییات

به گزارش منیبان، وبگاه شبکه «روسیاالیوم» در این باره افزود که یک هیات سیاسی آمریکا برای دیدار با رهبران احزاب و گروه‌های کرد به شمال شرق سوریه سفر کرده  است.

روسیا الیوم ادامه داد که بر اساس اطلاعات تأیید نشده این هیات شامل «جوی هود» معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و «دیوید براونشتاین» معاون فرستاده ویژه رییس جمهوری آمریکا در سوریه است.

هدف از سفر این هیات دیدار با رهبران اتحادیه دموکراتیک و مجلس ملی کردها به عنوان بخشی از تلاش های آمریکا برای آشتی دادن کردها است.

به گفته یک منبع آگاه در اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، انتظار می رود که این هیات با رهبران کرد نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، شورای محلی رقه و دیرالزور و اداره خودمختار شمال و شرق دیدار کند. 

دخالت نظامی و سیاسی آمریکا در شمال و شرق سوریه همواره  با مخالفت دولت قانونی این کشور روبه رو بوده است.

آمریکا بدون مجوز دولت سوریه وارد این کشور شده و بخش های را در شمال و شرق به اشغال خود درآورده است.

دخالت های نظامی آمریکا به بهانه حمایت نظامی و تسلیحاتی از کردهای سوریه موسوم به «قسد»،  در چند سال گذشته موجب نا امنی و ناآرامی در شمال و شرق سوریه شده است. 

شبه نظامیان کرد سوری موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) همواره از حمایت آمریکا برخوردار هستند. 

واشنگتن با حمایت نظامی و سیاسی از گروه های کرد سوریه تلاش می‌کند تا سیطره خود را در مناطق نفت خیز سوریه گسترش داده و به غارت اموال عمومی شمال این کشور ادامه دهد.

شبه نظامیان کرد موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) مرداد سال گذشته با یک شرکت نفتی آمریکایی توافق فروش نفت امضا کردند.  

وزارت خارجه سوریه توافق امضا شده میان شبه ‌نظامیان قسد با شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و آن را سرقتی با نظارت و حمایت دولت آمریکا دانست و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.  

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌ نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است. 

اشغالگران آمریکایی در ماه های گذشته با هماهنگی شبه نظامیان قسد مورد حمایت خود در شمال سوریه، هزاران تانکر و کامیون حامل نفت و منابع زیرزمینی دزدیده شده از این کشور را به خاک عراق منتقل کردند.


ت ت
کدخبر: 35295 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها