پناهجویان افغان اروپا نگران کرد

سیاستمدار ارشد ایتالیایی که ریاست پارلمان اروپا را برعهده دارد، عدم توافق کشورهای عضو اتحادیه در مورد اتخاذ سیاست هماهنگ در قبال پناهجویان افغان را یک مساله جدی خواند.

پناهجویان افغان اروپا نگران کرد

به گزارش منیبان، «دیوید ساسولی» که به اسلوونی سفر کرده است روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد؛ ما از نتیجه جلسه دیروز وزرای کشور اتحادیه اروپا بسیار نامید شدیم. وی افزود که همه امکان برای حل بحران پناهجویان افغان وجود دارد از حتی یکی کشور اروپایی برای پذیرش پناهجویان اعلام آمادگی نکرد. رئیس پارلمان اروپا این مساله را جدی ارزیابی کرد.

وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا دیروز سه‌شنبه در یک نشست فوق‌العاده در بروکسل گرد هم آمدند تا درباره تدبیرها و سیاست‌های مشترک در مورد موج گسترده مهاجرت از افغانستان رایزنی کنند و تصمیم بگیرند.

در پایان این نشست کشورهای عضو اتحادیه اروپا موفق به دست یافتن به راهکار مشترکی برای مواجهه با پناهجویانی که افغانستان را پس از تسلط طالبان ترک کرده یا می‌کنند نشدند.

کشورهایی مانند اتریش، دانمارک و جمهوری چک همچنان بر مواضع قبلی خود پافشاری می‌کنند و حاضر به پذیرش پناهجویان افغان نیستند. این کشورها در عین حال طرفدار کمک مالی به پناهجویان در منطقه، از جمله در کشورهای همسایه افغانستان هستند. وزیر کشور اتریش به شهروندان افغان توصیه کرده راه اروپا را در پیش نگیرند و وعده داده به آنها در همان منطقه کمک شود.

اتحادیه اروپا در پی بحران افغانستان در تلاش است تا از ورود موج جدیدی از پناهجویان افغان و تکرار بحران مهاجرتی در این بلوک جلوگیری کند. کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا دیروز تاکید کرد که باید پیش از رسیدن مهاجران به مرزهای اروپا وارد عمل شد.

«یلوا یوهانسون» به خبرنگاران در بروکسل گفت: ما در شرایطی قرار داریم که نیازمند رویکرد یکپارچه در قبال افغانستان هستیم. باید از بحران انسانی، مهاجرتی و امنیتی در این کشور جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت رویکرد یکپارچه اتحادیه اروپا در این زمینه تصریح کرد: باید به سرعت وارد عمل شویم و منتظر نباشیم که موجی از پناهجویان به مرزهای ما برسند و گروه‌های تروریستی فرصت تقویت داشته باشند.


ت ت
کدخبر: 36115 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها