جدیدترین تماس آمریکا با طالبان برقرار شد+جزییات

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ما با طالبان در ساعت‌های اخیر تماس گرفتیم و گفتند که آنها اجازه آزادی سفر را خواهند داد.

جدیدترین تماس آمریکا با طالبان برقرار شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، بلینکن که به همراه وزیر دفاع این کشور در نشست خبری چهارجانبه با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع قطر شرکت داشت ، اضافه کرد : مصمم به ادامه کمک به ملت افغانستان با در نظر گرفتن تحریم های موجود هستیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد: ما مراتب امتنان عمیق خود از قطر را ابراز داشتیم و این کشور بیش از همه در فرآیند تخلیه (افراد از افغانستان) کار کرده است.

وی افزود: علاوه به پاسخ مثبت قطر به روند تخلیه افراد، دوحه پشتیبانی و حمایت پزشکی گسترده ای ارایه کرد که به نجات جان ها کمک کرد.

بلینکن گفت: اینکه ما فعالیت دیپلماتیک را از کابل به دوحه منتقل کردیم، تصادفی نیست.

وی افزود: ما با طالبان در ساعت های اخیر تماس گرفتیم و گفتند که آنها اجازه آزادی سفر را خواهند داد.

این وزیر آمریکایی گفت: روابط ما با قطر قوی تر از هر زمان دیگری است و ما اقدامات این کشور در جریان عملیات تخلیه (افراد از افغانستان) را فراموش نخواهیم کرد.

بلینکن خطاب به وزیر خارجه قطر گفت: اقدامات قطر برای مدتها در خاطره باقی خواهد ماند و به نمایندگی از ملت آمریکا صمیمانه از شما تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: تقریبا همه آمریکایی ها از افغانستان تخلیه شده اند اما از باقی ماندن برخی از آنها در آنجا تعجب نخواهیم کرد.

بلینکن گفت: افراد باقی مانده دارای تابعیت آمریکایی حدود ۱۰۰ نفر تخمین زده می شود.

وی تصریح کرد: طالبان باید به کسانی که می خواهند افغانستان را ترک کنند اجازه خروج بدهد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: با قطر و ترکیه برای راه اندازی دوباره فرودگاه کابل همکاری می کنیم.

وی افزود: طالبان را ملزم خواهیم کرد که به کسانی که می خواهد افغانستان را ترک کنند از جمله آمریکایی ها اجازه این کار را بدهد.


ت ت
کدخبر: 37095 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها