قدرنمایی جدید روسیه برای ناتو+ جزییات

در حالی که دولت های روسیه و بلاروس از تمرکز نیروهای ناتو در مرزهای غربی این کشور با کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ابراز نگرانی کرده اند، رزمایش مشترک نیروهای روسیه و بلاروس با عنوان «زاپاد-۲۰۲۱» آغاز شد.

قدرنمایی جدید روسیه برای ناتو+ جزییات

به گزارش منیبان، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد: رزمایش مشترک روسیه و بلاروس با عنوان زاپاد-۲۰۲۱ بطور همزمان در ۱۴ پایگاه و محدوده نظامی در روسیه و بلاروس آغاز شد.

این رزمایش گسترده در ۹ پایگاه روسیه شامل کیریلوفسکی، استروگاخ کراسنیخ، مولینو، پوگونووا، خملفکه، پراودینسکی، دوبروولسکی، دوروگوبوژه و ولسکی و پنج پایگاه و محدوده نظامی بلاروس به نامهای اوبوز-لسنوفسکی، برستسکی، چپلووا، دومانوفسکی و روژانسکی برگزار می شود.

 رزمایش زاپاد-۲۰۲۱ از دریای بالتیک تا استان های وارونژو نیژنی نووگراد در مناطق مرکزی و ولگای روسیه جریان دارد و در آن نزدیک به ۲۰۰ هزار نیروی نظامی شرکت دارند.

بیش از ۸۰ فروند انواع هواپیمای نظامی و بالگردهای جنگی و نزدیک به ۷۶۰دستگاه انواع تانک و نفربرهای زرهی و ادوات جنگی سنگین و ۱۵ فروند ناو و کشتی پشتیبانی در این رزمایش شرکت می کنند. 

 در بلاروس هم ۱۲ هزار و ۸۰۰ نیروی نظامی این کشور و ۲۵۰۰ سرباز روس با بیش از ۳۰ فروند عواپیما و نزدیک به ۳۵۰ دستگاه تانک و نفربرزرهی و آتشبارهای سنگین و مجموعه های پدافند هوایی و توپ های خودکششی در رزمایش شرکت می کنند. 

در این رزمایش، واحدهای شرکت کننده، مسائل مربوط به اقدام مشترک در مبارزه با تروریست ها و همکاری برای دفاع از دو سرزمین روسیه و بلاروس در برابر تهاجمات نظامی خارجی را تمرین می کنند. 

در دریای بالتیک نیز ناوهای ناوگان روسیه، تاکتیک های برای مقابله با ناوهای مهاجم، پدافند هوایی و نابودی مین های دشمن را تمرین می کنند و به سوی اهداف دریایی و هوایی تعیین شده با توپ و آتشبار تیراندازی می کنند. 

به گزارش وزارت دفاع روسیه،  این رزمایش تا اواسط ماه سپتامبر (پنج روز دیگر) ادامه خواهد داشت. 

  سران بلاروس ازجمله الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس از تحرکات ناتو در مناطق مجاور مرزهای غربی این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

روسیه وعده کمک به بلاروس در صورت نیاز داده است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر آمادگی کشورش برای هر نوع کمک به مینسک اعلام آمادگی کرده است.

لهستان، لیتوانی و لتونی کشورهای واقع در غرب بلاروس عضو پیمان ناتو هستند.


ت ت
کدخبر: 37512 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها