علیه کشور چین؛

این‌بار ویکی پدیا اقدام به تحریم کرد!

دانشنامه ویکی پدیا اعلام کرد، ۷ موتور کاربری چینی که به سیستم‌های ویکی مدیا نفوذ می کرده است را تحریم می کند.

این‌بار ویکی پدیا اقدام به تحریم کرد!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری « ای ان آی » هند، ۷ کاربر چینی توسط بنیاد نظارتِ جهانی ویکی پدیا از سوی  وبسایت رسمی و جهانی آن ممنوع شدند.

این موضوع پس از دریافت گزارشی مبنی بر اینکه سردبیرهای ویکی پدیای چینی کاربران هنگ کنگی را تهدید کردند، اتفاق افتاد. 

برپایه این گزارش این بنیاد همچنین دسترسی مدیران را لغو کرد و مزایای  ۱۲ کاربر دیگر نیز باطل شد. 

«مگی دنیس» نائب رئیس بنیاد ویکی مدیای انجمن پایداری و مقاومت در بیانیه ای اعلام کرد که این بنیاد در باره "گروهی ناشناخته" از کاربران ویکی پدیای چینی تحقیق کرده و خطرهای امنیتی مربوط به نفوذ به سیستم های ویکی مدیا از جمله موقعیت هایی که دسترسی به اطلاعات شخصی قابل شناسایی  و اشخاص پرنفوذ داشتند را شناسایی کرده است.

کشور چین از جمله کشورهایی است که به دلیل ناامن بودن اینترنت جهانی از اینترنت ملی استفاده می کند و همچنین ویکی‌پدیای چینی در این کشور فیلتر است و از آنجایی که در ویکی‌پدیا تقریباً هرکسی می‌تواند به جمع ویراستاران بپیوندد و فهرست‌ها را ویراستاری کند، دولت چین برای افزایش ضریب امنیت اطلاعات و اخبار و هجمه غربی ها علیه چین اجازه ویرایش در اطلاعات ویکی پدیا را غیر ممکن کرده است.

دانش نامه ویکی‌پدیای چینی (به چینی: 中文維基百科/中文维基百科) نسخه چینی وب‌گاه ویکی‌پدیا است و در اکتبر ۲۰۰۲ ایجاد شده است که این وبگاه به دلایل امنیتی اکنون در چین فیلتر است. این وبگاه  ۸۷مدیر دارد که شامل ۲۹ مدیر از چین ۱۸ مدیر از تایوان و ۱۵ مدیر از هنگ‌کنگ می‌باشد.

ویکی‌پدیای چینی، تا این اواخر (۲۸ اوت ۲۰۲۱ میلادی (۶ شهریور) تعداد سه میلیون و ۱۲۵ هزار و ۵۶۵ کاربرِ ثبت‌نام‌کرده داشته و ۷۷ مدیر و یک میلیون ۲۲۴ هزارو  ۸۵ مقاله دارد.


ت ت
کدخبر: 38478 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها