خانواده‌های آمریکایی علیه ریاض شکایت کردند!+جزییات

خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی یک افسر عربستان سعودی در پایگاه هوایی « پنساکولا » (Pensacola) در ایالت فلوریدا آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۸ که سه کشته و ۸ مجروح برجای گذاشت، علیه ریاض اقامه دعوی کردند.

خانواده‌های آمریکایی علیه ریاض شکایت کردند!+جزییات

به گزارش منیبان؛ تارنمای خبری «هیل» با انتشار این خبر نوشت: سه خانواده قربانی این حمله تروریستی در شکایت خود  که ۴ اسفند ماه آنرا تسیلم دادگاه کردند، به این موضوع اشاره کرده اند که ستوان دوم «احمد الشمرانی» درجریان این تیراندازی مرگبار همدستانی از میان سایر دانشجویان عربستان سعودی حاضر دراین پایگاه داشته است.

در بخشی از متن این شکوایه علیه ریاض آمده است: در برابر چشمان ملت آمریکا هیچ خیانتی بزرگتر از آن نیست که متوجه شوی کشوری که ادعای متحد آمریکا را دارد در حقیقت دشمنی بیش نیست.

مقامات عربستان سعودی از قصد الشمرانی آگاه بودند

هیل درادامه نوشت: فراتر از آن دراین اقامه دعوی آمده است که مقامات سعودی از «رادیکالیزه» شدن الشمرانی و همینطور از متن های ضد آمریکایی که بر روی شبکه های اجتماعی منتشر می ساخت آگاه بودند.

بنابراین گزارش در بخشی از متن دعوی ارائه شده از سوی خانواده قربانیان به دادگاه آمده است: «هیچ یک از همقطاران الشامرانی در صحنه وقوع حمله گزارشی دادند و نه تلاشی برای متوقف کردن این حمله تروریستی از خود نشان دادند چراکه همگی آنها از وی حمایت می کردند ».

هیل همچنین افزود: دراین شکایت خانواده قربانیان دولت ترامپ و سعودی را متهم کرده اند که هیچ پی گیری دراین زمینه بنا بر وعده هایی که داده بودند، صورت ندادند.


ت ت
کدخبر: 4143 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها