انفجار در پایتخت و زخمی شدن ۲ پلیس+جزییات

انفجار بمب در مقر پلیس سومالی در پایتخت این کشور به زخمی شدن دو پلیس انجامید.

انفجار در پایتخت و زخمی شدن ۲ پلیس+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از آناتولی، این انفجار صبح امروز در حین انجام عملیات پلیس سومالی در خنثی کردن حمله انتحاری در موگادیشو به وقوع پیوست.

پلیس سومالی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نیروهای امنیتی موفق به خنثی شدن حمله انتحاری به مقر پلیس در محله حمروین در شرق موگادیشو شدند.

یک منبع امنیتی نیز گفته که عامل انتحاری به دنبال پیدا کردن مکان پرجمعیت برای منفجر کردن خود بود که نیروهای پلیس پس از دریافت اطلاعاتی در این خصوص، وی را تحت تعقیب قرار دادند.

وی افزود: عامل انتحاری در حال فرار از دست پلیس بود که بمبی را در ورودی مرکز پلیس حمروین انداخت و به زخمی شدن دو نیرو منجر شد.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این انفجار را به عهده نگرفته است؛ اما پلیس سومالی گروه تروریستی «الشباب» را مظنون به دست داشتن در این حادثه می‌داند.

الشباب یک گروه شبه‌نظامی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ میلادی بخشی از شبکه القاعده شده‌ است.

این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال ۲۰۱۵ میلادی شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در سومالی در اشغال خود دارد.

تعداد عناصر الشباب در سال ۲۰۱۴ بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ بود.این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات قرار دارد.

یکشنبه گذشته رئیس ستاد نیروهای مسلح سومالی از کشته شدن ۵۲ نفر از شبه نظامیان «الشباب» از جمله دو فرمانده این گروه بدست نیروهای ارتش این کشور خبر داد.


ت ت
کدخبر: 4177 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها