واکنش پکن به برخورد زیردریایی هسته ای آمریکا با شی ناشناس در دریای چین

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به برخورد زیردریایی هسته ای آمریکا با شی ناشناسی در دریای چین، از آمریکا خواست جزییات این حادثه از جمله مکان، هدف سفر و امکان نشت مواد هسته ای و آسیب های ناشی از آن به محیط دریایی را تشریح کند.

واکنش پکن به برخورد زیردریایی هسته ای آمریکا با شی ناشناس در دریای چین

به گزارش منیبان، «جائو لی جیان» روز شنبه در بیانیه ای تاکید کرد: آمریکا از مدت ها پیش به بهانه آزادی کشتی رانی ناوهای جنگی خود را به آب های دریای جنوبی اعزام می کند و این علت اصلی وقوع حادثه یاد شده به شمار می رود. این عملکرد آمریکا تهدید جدی برای صلح و ثبات منطقه است.

رسانه های آمریکا چندی پیش از برخورد یک زیردریایی هسته ای آمریکا با شی ناشناسی در آب های دریای جنوبی در روز ۲ اکتبر خبر داده بودند.

وی افزود: آمریکا عمدا زمان این حادثه را دیر اعلام کرده و قصد پنهانکاری و عدم شفافیت سازی داشته، این اقدامی غیر مسوولانه است. چین و کشورهای حاشیه دریای جنوبی نسبت به حقیقت حادثه و نیت آمریکا بسیار تردید دارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین خاطر نشان ساخت: تصمیم اخیر آمریکا و انگلیس درباره همکاری با استرالیا در ساخت زیردریایی هسته ای، با خطرهای جدی برای تکثیر سلاح هسته ای همراه بوده و سبب رقابت تسلیحاتی شده و تخریب ساخت منطقه عاری از سلاح هسته ای در آسیای جنوب شرقی، میزان وقوع حوادث هسته ای در منطقه را افزایش می دهد.


ت ت
کدخبر: 42925 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها