مسعود پزشکیان:

شورای نگهبان تا امروز دلایل رد صلاحیت ام را ارائه نکرده است/ باید تکلیف رد صلاحیت شده ها روشن شود

نماینده مردم تبریز گفت: شورای نگهبان واضح بگوید افراد برگزیده شده چه شاخص هایی را دارا بودند که رد صلاحیت شده ها آن ویژگی ها را نداشتند؟ باید تکلیف رد صلاحیت شده ها روشن شود که به علت دارا نبودن چه شاخص هایی از حضور در انتخابات منع شده اند؟

شورای نگهبان تا امروز دلایل رد صلاحیت ام را ارائه نکرده است/ باید تکلیف رد صلاحیت شده ها روشن شود

به گزارش منیبان؛ «مسعود پزشکیان» نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم درگفت وگو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با "اظهارات طحان نظیف مبنی بر آنکه پزشکیان دعوت شورای نگهبان برای حضور در جلسه بررسی رد صلاحیت خود را نپذیرفته است " گفت: چنین دعوتی از من صورت نگرفته است. حدودا دو هفته قبل، در تعطیلات مجلس که اعضای خانواده ام درگیر بیماری کرونا بودند، از شورای نگهبان با من تماس گرفتند تا در یک جلسه ای  که با حضور اقای کدخدایی است حضور پیدا کنم ولی موضوع و محوریت جلسه به من گفته نشد.

او در ادامه برای چندمین بار در اعتراض به رد صلاحیت خود بیان کرد: شورای نگهبان باید شفاف عمل کند و شاخص های لازم برای ثبت نام در انتخابات را اعلام کند، در این صورت وقتی بدانم شاخص های مد نظر را ندارم دلیلی برای ثبت نام در انتخابات دیگر وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز گفت: شورای نگهبان واضح بگوید افراد برگزیده شده چه شاخص هایی را دارا بودند که رد صلاحیت شده ها آن ویژگی ها را نداشتند؟ باید تکلیف رد صلاحیت شده ها روشن شود که به علت دارا نبودن چه شاخص هایی از حضور در انتخابات منع شده اند؟ مگر از شفافیت  سخن نمی گویند، پس شاخص ها را شفاف بگویند. من باید بترسم که نمی دانم به چه دلیل رد صلاحیت شده ام نه آنها، پس دلیلی برای عدم بیان رد صلاحیت ها وجود ندارد.

پزشکیان بیان کرد: شورای نگهبان تا به امروز دلایل رد صلاحیت ام را ارائه نکرده است، فقط طی تماسی گفتند  که آقای کدخدایی می خواهند با شما جلسه داشته باشند که به دلیل بیمار بودن خانواده ام گفتم بگذاید برای هفته بعد. 

او درپایان افزود: باید فضایی وجود داشته باشد تا مردم بتوانند حرفهای خود را بدون واهمه و ترس بیان کنند و به گوش مسئولین برسانند. باید پنجره ای را به سمت مردم گشود تا بتوان از سمت آن حرفهای درست و نادرست را شنید آنوقت مسئولان می توانند درست عمل کنند.


ت ت
کدخبر: 44547 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها