تروریست‌ها وارد عمل شدند/ این بار نوبت القاعده است!

عناصر سازمان القاعده با افزایش حملات خود در مغرب و انجام فعالیت های تروریستی تنها جاده مواصلاتی این کشور به آفریقا را ناامن کردند.

تروریست‌ها وارد عمل شدند/ این بار نوبت القاعده است!

به گزارش منیبان؛ روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، تروریست های القاعده در کشور مالی هر روز ده ها کامیون مغربی حامل کالا به آفریقا را در جنوب صحرا در معرض تهدید قرار می دهند.

تنها جاده مواصلاتی ارتباط دهنده کشور مغرب به "باماکو" به طول ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به دنبال آغاز حملات تروریستی عناصر القاعده هم اکنون به "جاده خطرناکی" تبدیل شده است.

عناصر گروه موسوم به "جماعه نصره الاسلام و المسلمین" هوادار القاعده با به قتل رساندن راننده و کمک راننده مغربی یک کامیون در ۹ سپتامبر فعالیت های تروریستی خود را آغاز کردند.

این حمله، کاروان کامیون های حامل ماهی و میوه از مغرب به پایتخت مالی را هدف قرار داد و طی آن کاروان مزبور در هنگام عبور در منطقه "دیدینی" واقع در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال باماکو به شدت زیر آتش قرار گرفت.

در واقع هیچ گروهی در کشور مالی (نه هواداران القاعده و داعش) مسئولیت این حمله را برعهده نگرفتند، اما در دوم سپتامبر گروه موسوم به "نصره الاسلام و المسلمین" مسئولیت حمله  مشابه شکل گرفته در ۲۸ سپتامبر در شهرک دیدینی را برعهده گرفت.

در این حمله یکی از کامیون های سنگالی منهدم شد و پنج تن از نیروهای ژاندارم که از آن محافظت به عمل می آوردند نیز کشته شدند.


ت ت
کدخبر: 44779 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها