توسط نخست وزیر پاکستان؛

درخواست جدید درباره آزادسازی دارایی‌ها داده شد!+جزییات

نخست وزیر پاکستان در حاشیه یک کنفرانس بین المللی زیست محیطی در عربستان با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی دیدار و ضمن تبادل نظر پیرامون چالش‌های اقلیم تحولات منطقه‌ای، خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان شد.

درخواست جدید درباره آزادسازی دارایی‌ها داده شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از منابع رسمی پاکستان، دیدار امروز «عمران‌خان» با «جان کری» اولین ملاقات یک مقام بلندپایه دولت فعلی آمریکا با نخست وزیر از زمان تشکیل دولت جوبایدن محسوب می‌شود.

دفتر نخست وزیری پاکستان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دیدار نخست وزیر این کشور و نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور تغییر آب و هوایی در حاشیه اجلاس ابتکار سبز خاورمیانه به میزبانی دولت سعودی و در شهر ریاض صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اولویت دولت خود برای مقابله تغییرات آب و هوایی، بر ضرورت تقویت مشارکت ملی و جهانی در برابر این تهدید وجودی تأکید کرد.

وی دیدگاه‌های پاکستان در مورد چالش های پیش روی این کشور و دیگر کشورهای در حال توسعه به دلیل تغییرات آب و هوایی، دیدگاه خود را با فرستاده ویژه آمریکا به اشتراک گذاشت و اقدامات دولت اسلام‌آباد و تجربیات در راه اندازی راه حل های مبتنی بر طبیعت برای مقابله با چالش های زیست محیطی ، از جمله پروژه کاشت ۱۰ میلیارد نهال را تشریح کرد.

عمران‌خان در بحث تحولات منطقه‌ای، بر اهمیت یک افغانستان صلح آمیز و با ثبات برای پاکستان و منطقه تاکید کرد.

وی خواستار تلاش جامعه بین المللی برای حفظ صلح و امنیت، جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی این کشور شد.

نخست وزیر بر لزوم مشارکت مثبت و آزادسازی منابع اقتصادی و دارایی های مالی برای رفاه مردم افغانستان تأکید کرد.


ت ت
کدخبر: 45561 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها