خشونت مرگبار در آمریکا؛ تیراندازی در اوهایو ۷ کشته و مجروح برجا گذاشت

در ادامه سریال خشونت های مرگبار در آمریکا، مقامات پلیس ایالت اوهایو گزارش دادند تیراندازی در یک مرکز خرید که دوشنبه شب به وقت محلی (ساعاتی پیش) رخ داد، دست کم دو کشته و ۵ زخمی بر جای گذاشته است.

خشونت مرگبار در آمریکا؛ تیراندازی در اوهایو ۷ کشته و مجروح برجا گذاشت

به گزارش منیبان؛ شبکه خبری سی ان بی سی نیوز،  در این حادثه که عصر روز دوشنبه رخ داد، یک مامور پلیس نیز زخمی شد.

به گفته مقامات پلیس فرد مظنون بشدت زخمی شده و اکنون در بازداشت بسر می برد.

مرکز خرید دو طبقه شهر بویز ۱۵۰ مغازه و رستوران را درخودجای داده است.

تیراندازی جمعی و دیگر انواع خشونت مسلحانه یک مشکل بزرگ در آمریکا محسوب می شود و گروه های مدافع کنترل تسلیحاتی می گویند مقررات سهل گیرانه و رواج اسلحه تیراندازی ها در آمریکا را تشدید کرده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خشونت با اسلحه دراین کشور را یک «همه گیری فراگیر» و «شرمساری بین المللی» توصیف کرده است.

تیراندازی در آمریکا به خصوص در اواخر قرن بیستم به پدیده ای رایج در آمریکا تبدیل شده است.

 

۱۰۰ کشته در روز

شبکه خبری سی ان ان درگزارشی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ نیز در ارتباط با میزان جرائم سلاح گرم در میان شهروندان آمریکایی اعلام کرد: بنابر آمارها سالانه بیش از ۳۸ هزار نفر در آمریکا بر سر خشونت با سلاح گرم کشته شده و این بدان معنی است که روزانه یکصد آمریکایی دراین کشور با سلاح گرم به قتل می رسند.

 

آمریکایی ها صاحب ۴۰۰ میلیون قبضه سلاح

سی ان ان در ادامه گزارش خود می افزاید: آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان جهان را دارد،  آمریکایی ها صاحب ۳۹۳ میلیون قبضه سلاح گرم هستند و با این محاسبه، هر شهروند آمریکایی حداقل یک بار تجربه مواجه با خشونت  سلاح گرم در عمر خود را دارد.

 

عطش خرید سلاح در آمریکا

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در ۹ خردادماه ۱۴۰۰  با پرداختن به این بحران روبه رشد امنیتی در داخل آمریکا نوشت: شهرها در سراسر آمریکا شاهد افزایش صحنه قتل و کشتار است، اما چرخه فروش سلاح گرم در آمریکا همچنان روبه فزونی است، بطوریکه تنها در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی(فروردین۱۳۹۹) درخواست کنترل سابقه برای خرید سلاح گرم به یک میلیون تقاضا در یک هفته رسید، موضوعی که از سال ۱۹۹۸ میلادی بدین سو سابقه نداشت؛ مجموعه عواملی همچون خشونت های داخلی، همه گیری ویروس کرونا که بیکاری گسترده را بدنبال داشت، احساس ناامنی و هراس از یگدیگر موجب شده تا بطور بی سابقه ای آمریکایی ها به خرید سلاح روی آورند بطوریکه یک پنجم از خریداران سلاح در سال ۲۰۲۰برای نخستین بار اقدام به خرید آن کردند.

 

۱۷ میلیون آمریکایی در ۲۰۲۰ سلاح خریداری کردند

نیویورک تایمز درادامه این گزارش نوشت: بررسی  که از داده های «دانشگاه نورت‌ایسترن»  صورت گرفته نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۵ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۱۷ میلیون نفر مبادرت به خرید سلاح کردند این در حالی بود که در سال ۲۰۱۹ این میزان تنها ۵.۳ درصد بود.


ت ت
کدخبر: 45736 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها