قراردادهای جدید ایران و پاکستان امضا شد!+جزییات

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در جریان نهمین نشست کمیته مشترک تجاری که قرار است فردا (شنبه) در تهران برگزار شود، تفاهم نامه برگزاری نمایشگاه را امضا خواهند کرد.

قراردادهای جدید ایران و پاکستان امضا شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از روابط عمومی وزارت بازرگانی پاکستان، «عبدالرزاق داود» سرپرست این وزارتخانه و مشاور نخست وزیر در امور بازرگانی و سرمایه گذاری که امروز (جمعه) عازم ایران شده قرار است فردا در دور بعدی کمیته مشترک تجاری دو کشور شرکت کند.

در بیانیه‌ای در این خصوص آمده است: نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور به ریاست «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی از فردا به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد: برخی از مقامات ارشد این وزارتخانه، مسوولان گمرکات، دولت ایالت بلوچستان و روسای فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان و اتاق بازرگانی و صنایع کویته مشاور نخست وزیر پاکستان را در این نشست‌ها همراهی می‌کنند.

هر دو طرف در مورد تجارت تهاتر، همکاری در حمل و نقل، توافقنامه تجارت آزاد، ساخت بازارچه‌های مرزی و سایر موضوعات موثر برای گسترش تجارت دوجانبه گفت وگو خواهند کرد.

عبدالرزاق داود قرار است با وزیر راه و شهرسازی و وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز دیدار کند. همچنین دیدار روسای اتاق‌های بازرگانی ایران نیز در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری برای شرکت در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری با جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مقامات کشورمان با هدف پیشبرد همکاری‌های بازرگانی، اقتصادی و تجارت مرزی صبح امروز عازم «تهران» شد.

وی ماه گذشته طی دیدار رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی در اسلام‌آباد سفر آتی خود به ایران را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

گفتنی است، هشتمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان اواسط تیرماه ۱۳۹۸ به میزبانی دولت پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.


ت ت
کدخبر: 47376 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها