نقشه ترامپ برای 2024 لو رفت؟

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت، بعید است که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کند، چون عمیقا از شکست دوباره در عرصه رقابت می‌ترسد.

نقشه ترامپ برای 2024 لو رفت؟

به گزارش منیبان، جان بولتون روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای انگلیس افزود که ترامپ نمی‌خواهد به عنوان بازنده در تاریخ شناخته شود. به گفته وی رئیس جمهوری سابق آمریکا ممکن است از حضور دوباره در انتخابات سخن بگوید اما در مقام عمل دست به چنین کاری نمی زند.

ترامپ در پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقابل جو بایدن نامزد حزب دمکرات آمریکا شکست خورد و تا مدتی ادعا می کرد که در شمارش آراء تقلب شده است. او از هوادارانش خواست تا در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت آمریکا دست به تظاهرات بزنند.

۶ ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) هم زمان با برگزاری آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در صحن کنگره با حضور «مایک پنس» معاون وقت رئیس جمهوری و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، گروهی از نژادپرستان پس از سخنرانی ترامپ مبنی براینکه درانتخابات تقلب صورت گرفته، به ساختمان کنگره یورش برده و برای ساعاتی آن را به تصرف خود در آوردند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این اقدام را حمله  به مردمسالاری در آمریکا خوانده  و حتی آن را بدترین واقعه تروریستی پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱  در خاک آمریکا دانستند. مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اکتبر گذشته، به گزارش کمیته ۶ ژانویه که در زمینه تحقیقات حمله به ساختمان کنگره فعالیت می کند رای مثبت داد. در این گزارش «استیو بنن» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» در بی احترامی و نافرمانی از این کمیته مجرم شناخته شده بود.

دونالد ترامپ پیش از این از مشاوران خود خواسته بود تا با این کمیته همکاری نکنند. وی اعلام کرده بود با استفاده از امتیازات اجرایی خود جلوی تحقیقات این کمیته را خواهد گرفت. اما کمیته ۶ ژانویه اعلام کرده است تنها رییس جمهوری کنونی آمریکا می تواند چنین ادعایی کند و جو بایدن با استناد به شرایط خاص، با انتشار سوابق دونالد ترامپ در کاخ سفید موافقت کرده است.

بولتون می‌گوید که هنوز جزئیات زیادی درباره این حادثه مانده که افشا خواهد شد و «ترامپ به طور اجتناب ناپذیری در حال محو شدن از تاریخ آمریکاست »

بولتون درباره نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش‌روی آمریکا نظر نداد؛ اما بعید دانست که جو بایدن هم در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری شرکت کند. او گفت: سووال این است که آیا او اصلا تا سال ۲۰۲۴ دوام می‌اورد.

این درحالیست که بر اساس تازه‌ترین نظر سنجی صورت گرفته در آمریکا، محبوبیت بایدن که یکی از شعارهایش ایجاد اتحاد و احیای شایستگی در دولت این کشور بود، کاهش یافته است. بنابراعلام مرکز تحقیقات روابط عمومی وابسته به خبرگزاری آسوشیتدپرس (NORC ) اکنون ۵۰ درصد از مردم آمریکا عملکرد بایدن را تایید کرده و ۴۹ درصد دیگر وی را تایید نمی‌کنند. در ماه اوت نرخ محبوبیت بایدن ۵۴ درصد و در ماه جولای محبوبیت وی در میان مردم آمریکا ۵۹ درصد بود.

بولتون کاهش محبوبیت بایدن را به تصمیم او درباره خروج آمریکا و ناتو از افغانستان نسبت داد و افزود که مردم آمریکا دوست ندارند تحقیر شوند، اما متوجه شدند که امنیت آن‌ها در معرض خطر قرار گرفته است. وی در این رابطه به گزارشی از پنتاگون اشاره کرد که در آن نسبت به احتمال افزایش دوباره حملات داعش و القاعده در آمریکا هشدار داده شده است.


ت ت
کدخبر: 48953 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها