درگیری‌های مری آغاز شد/ 2 نظامی جمهوری آذ ربایجان کشته شدند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ۲ نظامی این کشور در درگیری های مرزی قبل از ظهر امروز (سه شنبه) با نیروهای ارمنستان زخمی شدند.

درگیری‌های مری آغاز شد/ 2 نظامی جمهوری آذ ربایجان کشته شدند

به گزارش منیبان، بر اساس اطلاعیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، نیروهای نظامی ارمنستان در محورهای «کلبجر» و «لاچین» دست به «اقدامات تحریک آمیز گسترده» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان زدند و  عملیات نظامی را با هدف تصرف برخی نقاط مرزی در این محورها آغاز کرده اند.

بر اساس این اطلاعیه، نیروهای نظامی اضافی ارمنستان به مناطق مرزی «باسارکچر» و «قاراکیلسه» این کشور منتقل شدند و  به پاسگاههای نظامی جمهوری آذربایجان واقع در  شهرستانهای آزاد شده کلبجر و لاچین حمله کردند که بر اثر آن دو نظامی جمهوری آذربایجان، زخمی و خساراتی به این پایگاه‌ها وارد شده است. 

در این اطلاعیه آمده است: در نتیجه عملیات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان از حملات نیروهای ارمنستان در این محورها جلوگیری شده است که در جریان آن تنی چند از نظامیان ارمنی به اسارت گرفته شدند و مقدار زیادی تجهیزات نظامی به‌دست‌آورده شد.

این در حالی است که منابع رسمی ارمنستان بدون اشاره به جزییات، وقوع درگیری های نظامی میان نیروهای این کشور و آذربایجان در مرز دو کشور را تایید کرد. 

در  چند روز اخیر تنش و درگیری ها در برخی نقاط مرز ارمنستان و آذربایجان مشاهده می شود که هر دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند . 

گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا روز گذشته با صدور بیانیه ای در باره بروز  تنش و درگیری ها میان نیروهای ارمنستان و آذربایجان در مناطق مرزی ابراز نگرانی کرد .


ت ت
کدخبر: 49148 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها