امام جمعه موقت تهران:

خطر نفس سرکش از استکبار بیشتر است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تقوا در وهله نخست ابزار مبارزه با دشمن درونی و سپس دشمن بیرونی است، به مردم توصیه کرد در همه امور خدا را مد نظر قرار دهند و به ندای سفرای الهی لبیک بگویند.

خطر نفس سرکش از استکبار بیشتر است

به گزارش منیبان، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه اول نماز عبادی - سیاسی روز جمعه در دانشگاه تهران با تلاوت آیه ۶۰ سوره انفال گفت: حد و مرز ساماندهی تجهیزات دفاعی و توسعه صنعت نظامی و همچنین تحکیم موقعیت بازدارنده جنگی طبق این آیه این است تا جایی که توان دارید، شما در برابر دشمن دست برتر را داشته باشید، نه این که بنشینیم و تماشا کنیم در حالی که دشمن ما هر روز یک ابزار مرگ جهانی را به عنوان یک وسیله ترساندن در مقابل ما قرار دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خطر نفس اماره و سرکش گفت: در روایتی آمده، دشمن ترین دشمن همان نفس است. خطر این نفس اماره و سرکش و همچنی غرائز افسارگسیخته و زیاده خواه و این نفس وسوسه گر، از استکبار بیرونی یقینا بیشتر است. 

وی افزود: آمریکا، اسراییل و منافقان در رذالت و خباثتشان، جبهه ما را حساس کردند که هم شهدایمان به موقعیت نوری دست یافتند و جلوه خدا شدند و هم کشور ما برای مقابله با دشمنان به صنعت نظامی در حد محیرالعقولی دست یافت که امروز کشور ما مقتدرترین کشور در منطقه است و در جهان نیز موقعیتی دارد که هیچ قدرتی به خود اجازه حمله به ما را نمی دهد اما آیا ما برای کنترل نفس اماره و بازدارندگی غرائز، ریاست طلبی، جاه طلبی و غرائزی که ما را در مقابل هم قرار می دهد، در حد توان خود به خطرات درونی خودمان توجه کرده ایم؟

صدیقی با استناد به آیه ۱۶ سوره تغابن گفت: خدا از ما می خواهد همانگونه که برای صهیونیست ها، تکفیری ها، تروریست ها، داعش و استکبار آدم کش حساب باز کردید، برای خطر درونی خود نیز با همان حساسیت مراقب باشید و در سنگر تقوا مستقر شوید و با اسلحه ایمان با آن چیزهایی که ابدیت، قیامت و برزخ شما را در مخاطره قرار می دهد، مقابله کنید.


ت ت
کدخبر: 53194 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها