سازمان بهداشت جهانی:

تحقیقات درباره اتهامات سوء رفتار علیه یکی از مدیران ارشد در جریان است

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، تحقیقات درباره گزارشات منتشر شده دال بر اینکه مدیر این سازمان در منطقه اقیانوس آرام غربی رفتارهای نژادپرستانه، غیراخلاقی و توهین آمیز داشته، در جریان است.

تحقیقات درباره اتهامات سوء رفتار علیه یکی از مدیران ارشد در جریان است

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "تدروس آدهانوم گبریسوس"، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در نشست اخیر هیات اجرایی این نهاد گفت: سازمان بهداشت جهانی نخستین بار اواخر سال 2021 از شکایت کارمندان درباره سوء رفتار گزارش شده "تاکشی کاسایی"، مدیر منطقه‌ای اقیانوس آرام غربی در سازمان بهداشت جهانی مطلع شد.

وی افزود: ما این اتهامات را بسیار جدی می گیریم و با فوریت عمل خواهیم کرد. اواخر سال 2021 به مقر سازمان بهداشت جهانی درباره این ادعاها گزارش داده شد و ما اکنون با همکاری برخی اعضا مشغول تحقیق درباره این مساله هستیم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان داد کارمندان سازمان بهداشت جهانی از رفتار نژادپرستانه، غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای کاسایی شکایت کرده‌اند و معتقدند که این رفتارهای وی پاسخ این سازمان به پاندمی کرونا را به خطر می‌اندازد. این در حالی است که کاسایی این اتهامات را رد کرده است.

براساس این گزارش، 30 تن از کارمندان سازمان بهدشات جهانی در تنظیم این شکایت شرکت داشتند و این شکایت بیانگر تجربه بیش از 50 تن است.

نماینده انگلیس در سازمان بهداشت جهانی از این نهاد خواست فورا درباره این ادعاها تحقیق کند و گفت: باعث تاسف است که اولین بار این خبر را از رسانه‌ها شنیدیم. این سازمان باید به محض مطلع شدن از این نگرانی‌ها آنها را با هیات اجرایی‌اش در میان می‌گذاشت.

آمریکا تاکید کرد: این رفتار نژادپرستانه و غیراخلاقی گزارش شده ارزش‌های کلیدی و اقدامات ضروری سازمان بهداشت جهانی در نجات جان انشان‌ها و همچنین دفاتر منطقه‌اش در سراسر جهان را متزلزل می‌کند.

تدروس گفت: از آنجایی که تحقیقات در جریان است، نمی‌توانم جزئیات بیشتری را در این باره به اشتراک بگذارم.

این در حالی است که کارمندان سازمان بهداشت جهانی که نخستین بار ادعاهای مربوط به سوء رفتار کاسایی را گزارش داده بودند، اعلام کرده‌اند که از هیچ تحقیقاتی خبر ندارند.


ت ت
کدخبر: 64242 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها