هشدار پلیس انگلیس به پاکستانی‌ها

تبعیدی‌ها و مخالفان پاکستانی که به انگلیس پناه آورده‌اند، از سوی پلیس مقابله با تروریسم این کشور هشداری مبنی بر این مساله دریافت کرده‌اند که پس از انتقاد از ارتش قدرتمند پاکستان ممکن است جانشان در معرض خطر باشد.

هشدار پلیس انگلیس به پاکستانی‌ها

به گزارش مُنیبان، به نوشته روزنامه گاردین، پلیس مقابله با تروریسم به همراه سرویس‌های امنیتی و نیروهای پلیس انگلیس به اهداف احتمالی گفته‌اند که اگر می‌خواهند در داخل کشور مسافرت کنند باید به پلیس اطلاع دهند.

یکی از این مخالفان پاکستانی مستقر در انگلیس گفته که اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر اینکه یک مهاجم مرتبط با گروه‌های تبهکار قاچاق مواد مخدر پاکستانی می‌خواهد او را هدف قرار دهد.

این هشدار سطح بالا در پی دادگاهی اخیر مربوط به یک مهاجم مستقر در لندن مطرح شده که در آن این فرد به توطئه چینی برای قتل یک مخالف پاکستانی گناهکار شناخته شد.

در این دادگاه مشخص شد که چطور به "محمد گوهر خان" مبلغ ۱۰۰ هزار دلار پیشنهاد شده تا او "احمد وقاص گورایا"، یک وبلاگ نویس مخالف و منتقد سرسخت سرویس‌های اطلاعاتی پاکستانی را سال گذشته میلادی در هلند از سر راه بردارد.  

چند روز مانده به برگزاری این دادگاه در ماه گذشته میلادی، افسران پلیس مقابله با تروریسم انگلیس به منزل "راشد مراد" مفسر سیاسی پاکستانی رفتند تا امنیت او را مورد بررسی قرار دهند.

پلیس قبلا وسایل هشدار و دوربین‌های مداربسته در منزل این مرد نصب کرده و دستورالعمل‌های مربوط به امنیت شخصی را از دفتر امنیت ملی ضد تروریسم به اشتراک گذاشته بود.

یکی دیگر از اهداف مشهود مقام‌های پاکستانی وکیلی به نام "فاضل خان" است که گفته از سوی افسران مقابله با تروریسم پلیس انگلیس به وی اطلاع داده شد تا در صورتی که می‌خواهد به خارج از لندن مسافرت کند، باید افسران پلیس انگلیس را مطلع سازد.

"عایشه صدیقه"، اندیشمند سیاسی منتقد پاکستان و مفسر مستقر در لندن نیز هشدارهایی درباره تهدید علیه جانش دریافت کرده و گفته که یک وکیل برجسته به وی گفته که از گروه‌های قاچاق مواد مخدر پاکستانی مستقر در انگلیس برای هدف قرار دادنش استفاده می‌شود.

در این میان، روزنامه آبزرور نیز با پنج مخالف دیگر پاکستانی در پنج شهر مختلف در اروپا صحبت کرد که همگی آنها نیز نگرانی‌های مشابهی نسبت به امنیت خود داشتند. دو تن از آنها هشدار پلیس را درباره تهدید بالقوه برای جانشان دریافت کرده بودند.

"زر علی خان آفریدی"، حامی حقوق پشتون که پس از تلاش برای ربوده شدن به هلند گریخته اعلام کرد که از یک شماره تلفن در انگلیس تماسی تهدیدآمیز دریافت کرده است.

وی گفت: برای آنکه فکر می‌کردم می‌توانم در اروپا در امان باشم به این جا آمدم. اما اینجا هم همیشه نگرانم که روزی هدف حمله قرار می‌گیرم، کشته شوم یا به من آسیبی برسانند.

در فرانسه نیز خبرنگاری به نام "یونس خان" گفته که ایمیلی در دسامبر ۲۰۲۱ از سوی مقام‌های این کشور دریافت کرده که حاوی فایل‌های صوتی از یکی از اعضای حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان است که در آن می‌گوید جامعه پاکستانی در اروپا او را هدف قرار می‌دهد.

در این میان اما دولت اسلام آباد گفته است: مطرح کردن این اتهامات نادرست و پلید نظیر اینکه مقام‌های پاکستانی منتقدان را با مهاجمانی در کشورهای خارجی هدف قرار می‌دهند دروغ‌هایی بی اساس است.

در ادامه اظهارنظر دولت پاکستان آمده است: کسانی که بی‌اساس بدنام می‌کنند و علیه سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی پاکستان دست به تبلیغ می‌زنند، این کار را برای تحقق اهداف خود یا حامیانشان انجام می‌دهند.


ت ت
کدخبر: 65368 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها