در سودان اتفاق افتاد؛

سرکوب تظاهرات مخالفان کودتا توسط نیروهای امنیتی

سودانی‌ها دوشنبه طی تظاهراتی در خارطوم و دیگر شهرها خواهان تشکیل دولت غیرنظامی و تحویل قدرت به غیرنظامیان شدند؛ این تظاهرات با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شد.

سرکوب تظاهرات مخالفان کودتا توسط نیروهای امنیتی

به گزارش مُنیبان از سایت عربی ۲۱، تظاهر کنندگان سودانی آزادی بازداشت شدگان را خواستار شدند و بر لزوم تشکیل دولت غیرنظامی و تحویل قدرت به غیرنظامیان تاکید کردند.

پلیس سودان نیز از گاز اشک آور و آب پاش برای متفرق کردن هزاران معترض در خارطوم استفاده کرد. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان که در ۵۰۰ متری کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم تجمع کرده بودند تلاش کردند.

این اعتراضات همزمان با تهدید آمریکا برای اتخاذ اقدامات اضافی علیه ارتش سودان در صورت ادامه خشونت در این کشور است.

از سوی دیگر وزارت خارجه سودان اعلام کرد، مقامات این کشور درباره هرگونه فعالیتی که جنبش‌های مسلحی که توافق صلح را امضا نکرده‌اند مثل غارت و دزدی سهل انگاری نخواهد کرد.

این اظهارات در جریان دیدار عبدالله عمر، معاون وزارت خارجه سودان با نهادهای بین المللی و منطقه‌ای درباره تحولات اوضاع امنیتی در دارفور ایراد شد.

وی بر انجام حملات مشترک بعد از خروج نیروهای جنبش‌های مسلحی که توافق صلح را امضا کرده‌اند از شهرهای دارفور تاکید کرد.

عمر به تصمیم شورای عالی مشترک برای اتخاذ تدابیر امنیتی که بر لزوم حفظ امنیت و صلح در دارفور و حمایت از غیرنظامیان و خروج گروه‌های مسلح از شهرها تاکید دارد، اشاره کرد.

عمر نقش نهادهای مذکور در حمایت از ساکنان دارفور برای تحقق امنیت و ثبات را ستود و از آن‌ها خواست از سودان در این دوره انتقالی حمایت کنند.

چهارشنبه عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان طی نشست شورای عالی از تدابیر امنیتی در شهر الفاشر در غرب سودان خبر داد و تاکید کرد، با تخلیه شهرها از تمام نیروهای گروه‌های مسلح در پی یک هفته توافق شده است.


ت ت
کدخبر: 65562 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها