وزیر خارجه ایتالیا:

ناتو قول‌هایی که داده را فراموش نکند

وزیر خارجه ایتالیا گفت، ناتو نمی تواند سیاست درهای باز و قول‌هایی را که به گرجستان و اوکراین درباره پیوستن به این ائتلاف نظامی داده، نادیده بگیرد.

ناتو قول‌هایی که داده را فراموش نکند

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری آناتولی، لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا گفت:‌ ناتو نمی تواند سیاست و قول خودش را که به گرجستان و اوکراین داده مبنی بر اینکه این دو کشور به زودی به این ائتلاف ملحق می‌شوند، نادیده بگیرد. اما این را می‌دانیم که چنین رویکردی از سوی ناتو خط قرمزی برای روسیه به شمار می‌رود. از طرف دیگر، کی‌یف اصلاحاتی را که لازمه پیوستنش به ناتو است هنوز تحقق نبخشیده است.

وزیر خارجه ایتالیا با بیان اینکه دولت رم الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین را که در سال ۲۰۱۴ به تصرف روسیه درآمد، به رسمیت نشناخته، افزود:‌ لورنزو گوئرینی، وزیر دفاع ایتالیا و من در جلسه مشترک کمیته‌های دفاعی و خارجی پارلمان و سنای ایتالیا درباره بحران اوکراین و روسیه به این مساله پرداختیم.

وی ادامه داد: اقداماتی در اتحادیه اروپا در راستای حمله احتمالی روسیه به اوکراین وجود دارد. ما از نزدیک با همتایان و شرکای خود در اتحادیه برای تعیین یک بسته متناسب و قابل قبول در صورت وقوع چنین حمله‌ای همکاری می‌کنیم. ما بر روی سیستم احتمال تحریم علیه روسیه نیز کار می‌کنیم.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین ادامه داد: مسکو برای تضمین جریان عرضه در سراسر اروپا ضروری است. ناوهای نیروی دریایی روسیه از بخشی از دریای مدیترانه بین ایتالیا، تونس و مالت که به کانال سیسیل معروف است، عبور کرده‌اند و دولت رم از نزدیک این عبور و مرور دریایی را رصد کرده است.

این دیپلمات ارشد ایتالیایی همچنین با اشاره به تلاش‌های دولت ترکیه برای میانجی گری گفت‌وگوها بین روسیه و اوکراین نیز گفت:‌ ترکیه روابط تاریخی با روسیه دارد. سفیر ترکیه ریاست هیات نظارت در اوکراین را بر عهده دارد. آنها پیشنهاد می‌کنند که می توان یک نشست سه جانبه در استانبول برگزار کرد، اما مکان واقعی برای حل این بحران اتحادیه اروپا است. ایتالیا از این اقدامات استقبال می‌کند اما امیدوار است که فرانسه و اتحادیه اروپا نیز به این مساله رسیدگی کند.

وزیر دفاع ایتالیا نیز گفت: راه اصلی که دولت رم و متحدانش آن را پیگیری می‌کند باید بر گفت‌وگو تاکید داشته باشد. اما در عین حال، ما تصمیم گرفته‌ایم که یک پیام مشترک برای روسیه داشته باشیم؛ هرگونه تجاوز به کی‌یف با عواقب جدی همراه است.


ت ت
کدخبر: 65793 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها