در هند؛

تعطیلی ۱۰ هزار شرکت طی ۱۱ ماه گذشته!

دولتِ هند اعلام کرد، بیش از ۱۰ هزار شرکت در این کشور به صورت داوطلبانه از آوریل ۲۰۲۰ و همزمان با همه گیری ویروس کرونا و اعمال قرنطینه های دولتی و محدودیت ها فعالیت خود را متوقف کرده اند.

تعطیلی ۱۰ هزار شرکت طی ۱۱ ماه گذشته!

به گزارش منیبان؛ از نشریه آسیاتایمز، آنوراگ سینگ تاکور وزیر دارایی هند در باره جزئیات پیرامون تعداد شرکت هایی که طی یک سال گذشته از فعالیت کناره گرفتند اعلام کرد: از ماه آوریل ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱، در مجموع ۱۱۳ شرکت براساس بند ۲۴۸ کار خود را متوقف کردند. این بند درباره متوقف کردن داوطلبانه شرکت ها و بدون هیچ دلیل تنبیهی است. 

وی افزود: بالاترین تعداد تعطیلی شرکت ها در دهلی نو با تعطیلی ۲۳۹۴ شرکت اتفاق افتاده است. بعد از آن به ترتیب اوتارپرادش با ۱۹۳۶ شرکت، تامیل نادو با ۱۳۲۲ شرکت، ماهاراشترا با ۱۲۷۹ شرکت و کارناتاکا با ۸۳۶ شرکت در رتبه های بعدی قرار می‌گیرند. 

در ادامه این گزارش آمده است: این داده ها در مورد شرکت هایی که ثبت نشدند صحت ندارد و آنها در بخش غیررسمی و در دسته بندی فاقد سازمانی قرار می گیرند. براساس تحقیق دولتی بخش های غیررسمی تقریبا ۸۵% از نیروی کار کشور را در اختیار دارند و این شرکت ها هم از زمان محدودیت ها و قرنطینه ضربه شدیدی خوردند. 

نارندرا مودی نخست وزیر هند در آغاز افزایش همه گیری ویروس کرونا از تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۰، به مدت ۲۱ روز قرنطینه سراسری اعلام کرد اما در ادامه این مدت به دو ماه افزایش یافت. 

در پایان این گزارش آمده است: اقتصاد هند پس از کاهش تولید ناخالص داخلی شش ماهه اول در رکودی عمیق فرو رفته است. در پایان سه ماهه سوم این سال رشد ۰.۴ % نسبت به سال پیش ثبت کرد و اداره آمار ملی کشور برای امسال نشان می دهد رشد ناخالص داخلی حدود ۸% خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 7578 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها