خبرنگار:

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

به سمت تولید گوشی های باکلاس حرکت می‌کنیم/ واردات گوشی ممنوع نمی‌شود

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: به سمت تولید گوشی‌هایی می‌رویم که کلاس بالایی داشته باشند تا مردم، استقبال خوبی از آنها داشته باشند.

به سمت تولید گوشی های باکلاس حرکت می‌کنیم/ واردات گوشی ممنوع نمی‌شود

سید جواد حسینی کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به اینکه واردات آیفون ممنوع و دوباره آزاد شد، بسیاری بر این باور هستند که این اقدام برای سود بیشتر دلال‌ها اتفاق افتاد، گفت: هنوز موضوع ممنوعیت و آزادی واردات گوشی آیفون به کمیسیون صنایع نیامده اما در مجموع آمار مربوط به واردات گوشی، بالا است. 

او افزود: البته جلسه‌ای با محوریت حمایت از تولید داخل با وزیر صمت داشتیم و به سمت تولید گوشی‌هایی می‌رویم که کلاس بالایی داشته باشند تا مردم استقبال خوبی از آنها داشته باشند. در حقیقت تلاش‌مان بر حمایت و افزایش کیفیت گوشی ساخت داخل است چرا که در شرایط فعلی ارزبری که حوزه گوشی دارد، بالا است. 

حسینی کیا در پاسخ به اینکه حمایت از تولید داخل به معنی ممنوع کردن واردات برند یکسری از گوشی‌ها است؟ تصریح کرد: خیر، فعلاً در شرایطی نیستیم که واردات را ممنوع کنیم چراکه تولید خودمان به میزان کافی نیست یا ذائقه مردم کاملاً به این سمت نرفته است. بر همین اساس به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستیم که این کار انجام شود. 

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح اینکه منظور از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای حمایت از گوشی ساخت تولید داخل چیست، خاطرنشان کرد: منظور از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای حمایت از گوشی تولید داخل، این است که حمایت‌های منابع بانکی و سرمایه‌گذاری به سمت تولید گوشی‌های داخلی برود که از آن طرف هم فرهنگ‌سازی، صورت بگیرد. 

حسینی کیا در پایان ضمن ارزیابی خود  از انتخابات هیات ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس است دیگر؛ مجلس، اراده مردم است و خودشان اعمال کردند. به نظر می‌رسد همه باید به هر آنچه که نمایندگان انتخاب کردند، احترام بگذارند.


ت ت
کدخبر: 86312 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها