قرائتی شرط ظهور را گفت و همه خندیدند!

همایش تجلیل از ۴۴ سال حضور رسانه‌ای حجت الاسلام محسن قرائتی در صداوسیما با حواشی جالبی همراه بود.

قرائتی شرط ظهور را گفت و همه خندیدند!

به گزارش منیبان، برگزاری مراسم نکوداشت چهل و چهار سال حضور رسانه‌ای حجت الاسلام محسن قرائتی در سالن همایش‌های صداوسیما حواشی جالبی داشت که از آن جمله می‌توان به ذکر خاطراتی از او در این مراسم اشاره کرد.

قرائتی در بخشی از مراسم گفت: خانواده و همسر من هم حق زیادی به گردنم دارند، خانمم می‌گوید هر زمان شما توانستید مردم را به گریه بیاندازید و آقای صدیقی، امام جمعه تهران هم مردم را به خنده بیاندازد، امام زمان(ع) ظهور خواهد کرد!

این اظهار نظر با خنده حضار در سالن همراه شد و قرائتی از حجت الاسلام صدیقی به عنوان خطیبی دانشمند و فاضل یاد کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنانش گفت: نزد امام جمعه فقید ارومیه بودیم که گفت آیت الله قرائتی! گفتم من طلبه هستم و آیت الله نیستم. گفت: بنشین! چطور این کت و شلواری‌ها همینطوری به هم مهندس و دکتر می‌گویند ولی ما به هم آیت الله نگوییم؟

او همچنین با انتقاد از حضور برخی چهره‌های عجیب در تلویزیون تاکید کرد: مجری و مهمان را طوری انتخاب کنید که مردم را پس نزنند، چند شب پیش کسی را در تلویزیون دیدم اصلا قابل تحمل نبود! وی به ساخت برنامه با فضای ساده و بی‌آلایش اشاره کرد: من همیشه طرفدار صحبت‌های ساده و رفتارهای ساده و بی‌آلایشم. با مردم باید با صداقت و شفافیت و ساده رفتار کرد. مردم دوست دارند ما مثل خودشان باشیم در برنامه‌سازی؛ خیلی از برنامه‌ها را می‌توان ساده گفت و ساخت. بحث‌ها را می‌توان ساده مطرح کرد. من در ابتدا برنامه‌ام در تلویزیون یک ساعت بود بعدها شد 50 دقیقه و الان 27 دقیقه؛ مردم حوصله‌شان به طول و تفسیر نمی‌رسد. 

این استاد و مفسر قرآن کریم تأکید کرد: از خنده‌های حکیمانه استفاده کنید نه دلقکانه؛ نوارهای زیادی از بنده درست کردند که استفاده شد. وی با اشاره به اینکه از ازدواج آسان، قناعت، راحت زندگی کردن و زکات در فیلم‌ها و سریال‌ها بگویید، خاطرنشان کرد: قناعت، ازدواج آسان، راحت زندگی کردن و غذای ساده درست کنید و سفر آسان و زکات و خیلی چیزها می‌توان در فیلم‌ها و سریال‌ها صحبت کرد. مثلاً بارها دیده‌ایم برخی از مجریان به لباس و ظاهر آن‌قدر توجه دارند که از محتوا غافل‌اند یا برخی از برنامه‌ها و سریال‌ها به همین صورت؛ روی این مسائل کار کنید که خدایی ناکرده تبدیل به کم‌کاری و غفلت نشود. بیاییم در تبلیغات، فیلم‌ها و خنده‌هایمان بازنگری کنیم و سعی کنیم از چهره‌های هنجارشکن در تلویزیون استفاده نکنیم و آنها را راه ندهیم.


ت ت
کدخبر: 163120 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها