تنها راه اورژانسی بالا بردن فشار خون

فشار خون هر فرد مخصوص خودش است فشار خون نرمال در سطح جهان 80/120میلی متر جیوه است ولی این اعداد برای همه ی افراد صدق نمی کند.

تنها راه اورژانسی بالا بردن فشار خون

به گزارش منیبان، درمان های خانگی برای فشار خون پایین:

1. آب نمک:

آب نمک به درمان فشار خون پایین کمک می کند زیرا سدیم موجود در نمک فشار خون را افزایش می دهد. در این روش بیش از حد افراط نکنید چون نمک بیش از حد می تواند ناسالم باشد. به سادگی یکی و نصفی قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را بنوشید و هم چنین می توانید نوشیدنی های ورزشی را نیز مصرف کنید. 

2. قهوه:

 

نوشیدن یک فنجان قهوه قوی، هات چاکلت، نوشابه یا هر نوشیدنی کافئینی هم می تواند به طور موقت فشار خون شما را افزایش دهند. اگر شما به طور مرتب از فشار خون پایین رنج می برید، یک فنجان قهوه در صبح بنوشید و یا آن را همراه با غذا بخورید، به خصوص زمانی که با افت فشارخون سر و کار دارید اما این کار را به عادت تبدیل نکنید چون تاثیرات بلند مدت کافئین مشخص نیست. 

3. کشمش:

کشمش یک روش سنتی است که برای درمان طبیعی فشار خون پایین عالی در نظر گرفته می شود.30 تا 40 کشمش را در یک فنجان آب خیس کنید و هر روز صبح با معده خالی آن ها را بخورید. همچنین می توانید آبی را که از خیساندن آن ها می ماند را هم مصرف کنید.

این درمان را برای چند هفته یا حتی یک ماه دنبال کنید. می توانید چهار تا پنج عدد بادام، 10 تا 15 مویز سیاه و 15 تا 20 بادام زمینی را همراه با یک لیوان شیر بخورید. 

4. ریحان:

ریحان برای فشار خون پایین مفید است چون غنی از ویتامین C، منیزیم، پتاسیم و پانتوتنیک اسید است. علاوه بر این به تعادل ذهن کمک می کند و استرس را کاهش می دهد.عصاره 10 تا 15 برگ ریحان را استخراج کنید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و این عصاره را روزانه با معده خالی بنوشید و هم چنین می توانید روزانه چهار تا پنج ریحان را بجوید.

5. ریشه شیرین بیان:

ریشه شیرین بیان یک درمان خانگی عمومی دیگر برای نرمال کردن فشار خون پایین ناشی از میزان پایین کورتیزول است. این ماده آنزیمی را مسدود می کند که کورتیزول را می شکند و از عملکرد آدرنالین سالم پشتیبانی می کند. هم چنین در درمان سندرم خستگی مزمن نیز موثر است.

شما می توانید چای شیرین بیان را با استفاده از یک قاشق چای خوری از این گیاه (خشک و یا پودر) در یک فنجان آب جوش برای حدود 5 دقیقه آماده کنید و می توانید آن را برای چند روز بنوشید.همچنین می توانید حدود 400 تا 500 میلی گرم شیرین بیان را برای چند روز بخورید.

6. آب چغندر:

آب چغندر خام در برخورد برای فشار خون بالا و نیز فشار خون پایین مفید است. برای فشار خون پایین یک فنجان عصاره چغندر را دو بار در روز برای حدود یک هفته بنوشید. سایر میوه های طبیعی نیز در این زمینه مفید تلقی می شوند. 

7. بادام و شیر:

پنج تا شش عدد بادام را در طول شب در آب قرار دهید و خیس کنید. در صبح پوستشان را جدا کنید و بادام را به یک خمیر نرم تبدیل کنید و در نهایت خمیر را در یک فنجان شیر بجوشانید و هر روز یک فنجان از آن بنوشید. 

8. رزماری:

اعتقاد بر این است که رزماری در نرمال کردن فشار خون پایین مفید است چون سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.بیش از 10 میلی لیتر از رزماری را در هر روز مصرف کنید. نوشیدن محلول رزماری تازه و یا افزودن آن به غذاهایتان نیز مفید است. علاوه بر این، می توانید به سادگی سه تا چهار قطره روغن رزماری را در دیفیوزر برای منافع آروماتراپی اضافه کنید.

9. آب هویج:

روزتان را با مخلوط آب هویج تازه با کمی عسل شروع کنید و این راه آسانی برای درمان فشار خون پایین است.یک لیوان آب هویج بگیرید و دو قاشق سوپ خوری عسل را در آن مخلوط کنید و آن را دو بار در روز (با معده خالی در صبح و عصر) بنوشید.

10. آب لیمو:

آب لیمو برای درمان فشار خون بالا بسیار موثر است اما همچنین می تواند برای فشار خون پایین نیز به کار رود، به خصوص وقتی که از کمبود آب ناشی شود . در چنین مواردی می توانید کمی مخلوطی از آب لیمو با کمی نمک و شکر را بنوشید. با تحریک عملکرد کبد، به هضم در بدن شما کمک می کند. مخلوط یک لیوان آب نیشکر با یک قاشق چای خوری آب لیمو و نمک نیز مفید می باشد.


ت ت
کدخبر: 229480 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها