حکم شرعی استفاده از ابزارهای جنسی
خود ارضایی یا لذت جنسی با استفاده از ابزارهای جنسی مانند دیلدو ویبراتور مچاچنگ و… به هر روشی که باشد استمنا محسوب شده و از دیدگاه اسلام حرام است.
به گزارش منیبان، استفاده از ابزارهای جنسی مختلف از قبیل دیلدو (مچاچنگ) یا ویبراتور به منظور خود ارضایی و یا ارضای همسر (چه زن چه مرد) به هر شکل و نحوی که باشد استمناء یا استشهاء محسوب می گردد و از دید اسلام حرام می باشد.
ارضای جنسی همسر با ابزارها و وسایل جنسی
ارضای جنسی زن و شوهر توسط وسایل مصنوعی در حکم استشها (یا استمناء برای مردان) است و حرام می باشد و جزو گناهان کبیره محسوب می گردد. و البته به نظر ما استفاده از ابزاری که به صورت کمکی در حین عمل زناشویی استفاده می شوند و مستقیم و به تنهایی مورد استفاده و سبب ارضا واقع نمی شوند، اشکالی ندارد به شرط آن که آسیب زا یا اعتیاد آور جنسی نباشد هر چند بهتر آن است که استفاده نشود. سوالاتی که در زمینه نزدیکی با وسایل مصنوعی ممکن است پیش بیاید به شرح زیر است.
آیا می توان همسر را با وسایل جنسی و آلات مصنوعی به صورت مستقیم ارضا کرد؟
آیت الله خامنه ای: در صورتی که ارضا توسط اعضای همسر انجام شود اشکال ندارد، ولی اگر ارضا توسط غیر اعضای همسر انجام شود، جایز نیست.
آیت الله مکارم شیرازی: در صورتی که ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست هر چند بهتر ترک آن است.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: زوجه می تواند با هر نقطه از بدن زوج خود را جنب نماید اما جواز استفاده از اشیاء خارجی توسط زوج محل اشکال است.
آیت الله سیستانی: حرام است.
آیت الله فاضل لنکرانی: ارضای جنسی همسر با دست و هر جاى بدن، مانعى ندارد. ولى با غیر جسد هرچه باشد، جایز نیست.
استفاده از وسایل جنسی که نقش کمک کننده در امور جنسی و تحریک را دارند، مثلا دیلدو یا ویبراتور که به آلت مرد یا زن نصب می شوند و در حین عمل جنسی به صورت غیر مستقیم به ارضا شدن کمک می کنند چه حکمی دارد؟
آیت الله خامنه ای: در صورتی که ارضا توسط اعضای همسر انجام شود اشکال ندارد، ولی اگر ارضا توسط غیر اعضای همسر انجام شود، جایز نیست.
آیت الله مکارم شیرازی: در صورتی که ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست هر چند بهتر ترک آن است.
آیت الله سیستانی: اشکال دارد.
حکم استفاده از ابزارهای جنسی
اگر همسر ناتوانی جنسی و عدم قدرت در نعوظ داشته باشد آیا در این صورت هم نمی توان استفاده کرد؟
آیت الله خامنه ای: در صورتی که ارضا توسط اعضای همسر انجام شود اشکال ندارد، ولی اگر ارضا توسط غیر اعضای همسر انجام شود، جایز نیست.
آیت الله مکارم شیرازی: در صورتی که ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست هر چند بهتر ترک آن است.
آیت الله سیستانی: اشکال دارد.
آیا لذت بردن زوج و زوجه از هم دیگر ولو با استفاده از وسائل مصنوعی جایز است یا خیر؟
آیت الله خامنه ای: جایز نیست.
آیت الله سیستانی: جایز نیست.
آیت الله مکارم شیرازی: در صورتیکه ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست هر چند بهتر ترک آن است.
آیت الله صافی گلپایگانی: به طور کلی هر التذاذ جنسی زن و شوهر از یکدیگر که با اعضای بدن باشد، جایز است ولی با غیر اعضای بدن جایز نیست.
آیت الله هادوی تهرانی: لذت بردن زن و شوهر از یکدیگر به هر شکلی جایز است؛ ولی داخل کردن اشیاء غیر از اعضای بدن به فرج زن، بنابر احتیاط، جایز نمی باشد. در عادت ماهیانه غیر از نزدیکی از قبُلُ (یعنی دخول آلت مرد در فرج زن) بقیه أشکال التذاذ و لذت بردن جایز است.
آیا استعمال جسم خارجی، و به قصد، توسط زوج برای زوجه جایز هست یا خیر؟
آیت الله خامنه ای: جایز نیست.
آیت الله سیستانی: جایز نیست.
آیت الله مکارم شیرازی: در صورتیکه ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست هر چند بهتر ترک آن است.
آیت الله صافی گلپایگانی: به طور کلی هر التذاذ جنسی زن و شوهر از یکدیگر که با اعضای بدن باشد، جایز است ولی با غیر اعضای بدن جایز نیست.
آیت الله هادوی تهرانی: لذت بردن زن و شوهر از یکدیگر به هر شکلی جایز است؛ ولی داخل کردن اشیاء غیر از اعضای بدن به فرج زن، بنابر احتیاط، جایز نمی باشد. در عادت ماهیانه غیر از نزدیکی از قبُلُ (یعنی دخول آلت مرد در فرج زن) بقیه أشکال التذاذ و لذت بردن جایز است.
آیت الله سیستانی: جایز نیست.
زنی که شوهرش دچار ناتوانی جنسی است، چگونه ارضا شود؟
زنی که شوهرش با این مشکل (ناتوانی جنسی) روبرو باشد، تنها سه راه شرعی پیش رو دارد :
با پیشرفت علوم در سه حوزه پزشکی، روانپزشکی و روانشناسی، بسیاری از ناتوانی های جنسی قابل درمان هستند.
ارضا شدن توسط راه هایی غیر از دخول
شاید برخی مردان دارای ناتوانی جنسی (معطوف به آلت تناسلی) باشند ولی زن و شوهر از طرق دیگر و با دست ورزی و کارهایی از این قبیل به خوبی می توانند یکدیگر را ارضا کنند؛
طلاق از شوهر
اگر ناتوانی جنسی شوهر حقیقتاً غیرقابل درمان بود و به هیچ وجه قادر به بر طرف کردن نیاز جنسی همسر خویش نبود و این مشکل به روند زندگی زوجین ضربه جدی وارد می کرد و باعث رخ دادن گناه و عسر و حرج زن می شد، زن می تواند درخواست طلاق دهد؛ این حقی است که برای زن وجود دارد. البته فراموش نشود که طلاق دارای تبعات منفی فراوانی است (به خصوص برای جنس مونث) و نباید بدون دلیل محکم، وارد این مسیر شد.