راه حلالیت گرفتن از مرده

حلالیت‌طلبی از اموات، به معنای درخواست حلالیت از افرادی است که درگذشته‌اند و شانس عذر خواهی از آنهارا ندارید راههای طلب حلالیت از مرده را در مطلب زیر بخوانید.

راه حلالیت گرفتن از مرده

به گزارش منیبان، یکی از سوالات پرتکرار درمورد حلالیت از مرده است، حلالیت از شخصی که در حق او ظلمی انجام داده اید و حالا او در قید حیات نیست که بتوانید با گرفتن حلالیت، خود را آرام کنید.

بهترین پاسخ به این سوال را حجت الاسلام عالی در یکی از برنامه های سمت خدا، به شکلی که در ادامه می خوانید عنوان کردند.

حجت الاسلام عالی اینگونه توضیح میدهند :

اگر در حق پدر و مادرمون یا کسی بدی و خطایی مرتکب شده ایم و الان هم دستمون کوتاه است و او از دنیا رفته، خیلی عذاب وجدان داریم چجوری ازش طلب بخشش بکنیم؟ حلالیت بخوایم و چجوری مطمئن بشیم که ما رو حلال کرده؟

جواب این است که الزاما لزومی نداره ما سمت خواب دیدن و احضار روح و از این طرقی که خیلی اعتبار صد در صد هم نداره که حتما ارتباط برقرار بشه با اون شخص، بریم و از این طرق ما بخوایم حلالیت کسب کنیم؛ نه.

قاعده داره، قانون داره. ببینید ما بارها تو بحث های قبل میگفتیم اگر شما اهدا کنید هدایایی رو به اون شخصی که از دنیا رفته و شما مدیون او هستید، بدهکار او هستید، هدایایی به او اهدا کنید، براش دعا بکنید استغفار بکنید، نمازی اگر از او فوت شده براش بخونید.

درسته که نماز و روزه شخص متوفی واجب هست بر پسر بزرگ تر او ولی اگر دیگران هم بخونن از باب احسان از گردن او ساقط میشه؛ میتونن این کار رو انجام بدن.

این کار رو برای او بکنید، او بشدت الان نیازمنده، نیازش رو برطرف بکنید.

تو اگر یه کاری برای او بکنی، او معلومه که راضی میشه ازت، حتی اگر بدی کرده باشی.


ت ت
کدخبر: 240056 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها