مرور بازی های به یاد ماندنی سال 99

فولاد - استقلال؛ ورود الفاظی جدید به فوتبال ایران

با فرا رسیدن سال جدید تا پایان روز سیزدهم فروردین هر روز به بررسی یکی از بازی های به یادماندنی فوتبال ایران در سال گذشته می پردازیم...

فولاد - استقلال؛ ورود الفاظی جدید به فوتبال ایران

دهمین قسمت از مرور بازی های ماندگار سال 99 متعلق به دیدار تیم های استقلال و فولاد در هفته دوم رقابت های لیگ بیستم است.

به گزارش منیبان،‌ استقلال محمود فکری پس از پیروزی مقابل مس رفسنجان باید در دومین دیدار خود به مصاف فولاد جواد نکونام می رفت. استقلالی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند با کسب 6 امتیاز از دو بازی بر خلاف فصل های گذشته در هفته های ابتدایی امتیاز خوبی را کسب کنند.

  • ترکیب دو تیم:

ترکیب فولاد:  محسن فروزان، عارف آغاسی، موسی کولیبالی، صالح حردانی ( از دقیقه 74 فرزاد جعفری )، مهران درخشان مهر، محمد آبشک، زبیر نیک نفس ( از دقیقه 90+1 احمد عبدالله زاده) ، آیاندا پاتوسی ( از دقیقه 74 ساسان انصاری )، فرشاد احمدزاده، محمد قاسمی نژاد ( از دقیقه 3+90 سید محمد میری )  ، لوسیانو پریرا

سرمربی فولاد:  جواد نکونام

ترکیب استقلال:   سید حسین حسینی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، مسعود ریگی، فرشید باقری ( از دقیقه 96 متین کریم‌ زاده )، آرش رضاوند ( از دقیقه 69 محمد دانشگر)، فرشید اسماعیلی ( از دقیقه 5+90 بابک مرادی )، مهدی قائدی و ارسلان مطهری ( از دقیقه 87 شیخ دیاباته)

سرمربی استقلال:  محمود فکری

این دیدار علاوه بر اتفاقات مختلف دارای حواشی بسیاری پس از پایان بازی بود. بازی روند بسیار آرامی داشت و دو تیم نتوانستند موقعیت های زیادی را روی دروازه حریفان ایجاد کنند تا این که دقیقه 61 مهدی قائدی در محوطه جریمه فولاد نقش بر زمین شد و داور برای استقلال پنالتی گرفت. وریا غفوری ضربه پنالتی را گل کرد تا استقلال از رقیبش جلو بیافتد. خیلی طولی نکشید و در دقیقه 73 فرشاد احمدزاده، ارسال پاتوسی را با ضربه سر باز کرد. در ثانیه های پایانی بازی نیز کولیبالی در محوطه جریمه استقلال نقش بر زمین شد و داور برای فولاد یک ضربه پنالتی اعلام کرد و شیمبا هم این ضربه را به گل تبدیل کرد.

یکی از نکات عجیب این دیدار ده نفره بودن استقلال به مدت چندین دقیقه بود. محمد دانشگر که به عنوان یار تعویضی به زمین آمده بود،‌ روی یک صحنه به تابلو های تبلیغاتی برخورد کرد و به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد اما هیچ کدام از اعضای کادرفنی استقلال متوجه این قضیه نشد تا این که چند دقیقه بعد محمود فکری خطاب به کادرفنی گفت:

دانشگر کو پس!

ناهماهنگی های کادرفنی شلوغ استقلال از همین دیدار سوژه رسانه های مختلف شد.

در پایان بازی نیز محمود فکری که از نتیجه عصبانی بود هنگام دست دادن با بازیکن فولاد از ادبیات عجیبی برای اعتراض به رفتار کادرفنی فولاد استفاده کرد و باب جدیدی از لغات را به فوتبال ایران باز کرد.


ت ت
کدخبر: 10862 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها