روزهای سخت پیش از تعطیلات؛ نبرد برای صدرنشینی 90 روزه

ناکامی در 2 بازی آینده لیگ برتر، می‌تواند هر کدام از مدعیان را وارد یک بحران طولانی مدت کند.

روزهای سخت پیش از تعطیلات؛ نبرد برای صدرنشینی 90 روزه

به گزارش منیبان، لیگ برتر این فصل، زودتر از همیشه به تعطیلات خواهد رفت و تیم‌ها، فقط 2 بازی دیگر پیش از جام جهانی انجام می‌دهند. جدول نزدیک لیگ برتر، باعث شده این 2 بازی حساسیت فوق العاده‌ای پیدا کند. گل‌گهر، صدرنشین لیگ در هفته گذشته، با یک باخت تا رده چهارم پایین رفته است. هیچ تیمی دوست ندارد به عنوان شکست خورده وارد تعطیلات شود و بیشتر از یک ماه، این فشار روانی را تحمل کند. به خصوص برای پرسپولیس و استقلال، که با شروع دوباره لیگ باید دربی تهران را برگزار کنند. 2 تیم بزرگ پایتخت، بهترین قرعه و بیشترین شانس را برای صدرنشینی در تعطیلات لیگ برتر دارند.

مسیر آرام

صدرنشین لیگ حداقل روی کاغذ، بهترین قرعه را در دو هفته آینده دارد. پرسپولیس هفته بعد، به انزلی می‌رود و روبروی ملوان قرار می‌گیرد. هفته یازدهم هم آن‌ها در ورزشگاه آزادی، میزبان مس کرمان هستند. ملوان و مس کرمان به ترتیب در رده‌های پانزدهم و چهاردهم جدول قرار دارند. پرسپولیس دو بازی این فصلش با دیگر تیم‌های انتهای جدولی یعنی صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان را با پیروزی پشت سر گذاشته و نشان داده راه بردن تیم‌های ضعیف‌تر را خوب می‌داند.

خطر «رحمتی»

استقلال هم مثل پرسپولیس، بازی‌های نسبتا آسانی در دو هفته باقی مانده تا تعطیلات لیگ برتر پیش رو دارد. آن‌ها هفته بعد در خانه، میزبان آلومینیوم اراک هستند. تیمی که در رده نهم جدول لیگ قرار گرفته است. آلومینیوم که فصل را خیلی بد آغاز کرد، در هفته‌های اخیر اوج گرفته و توانسته دو بازی از سه بازی اخیرش را با برد تمام کند. موضوعی که شاید، کمی استقلالی‌ها را نگران کند. آن‌ها هفته یازدهم، با هوادار در خانه حریف روبرو می‌شوند. استقلال در بین تیم‌های نیمه پایین جدول، مقابل پیکان و نفت مسجدسلیمان امتیاز از دست داده و باید جلوی تکرار این اتفاق در دو بازی آینده را بگیرد.

تونل وحشت

سپاهان در بین تیم‌های مدعی، صاحب سخت‌ترین قرعه در دو بازی آینده است. تیم ژوزه مورایس که دوباره به صدرجدول نزدیک شده، این هفته میزبان تراکتور آماده خواهد بود. تیمی که 4 بازی از 5 بازی آخرش را برده و توانسته در تهران، پرسپولیس را شکست دهد. هفته پس از آن، سپاهانی‌ها در خانه حریف روبروی مس رفسنجان قرار می‌گیرند. مس هم جزو تیم‌های پرستاره این فصل لیگ به‌حساب می‌آید. دو بازی با تیم‌های نیمه بالای جدول، کار سپاهان را در کورس صدرنشینی با پرسپولیس و استقلال سخت می‌کند.

جدال «امیر» و «نکو»

گل‌گهر که تا هفته پیش صدرنشین لیگ بود، باید این هفته با ذوب آهن بازی کند و سپس در اهواز روبروی فولاد قرار بگیرد. قرعه سختی که تیم امیر قلعه‌نویی، برای ماندن در کورس قهرمانی باید از آن موفق بیرون بیاید. فولاد علاوه بر گل‌گهر، باید یک بازی با نساجی مازندران انجام دهد. تیم جواد نکونام، یک بازی عقب افتاده هم با ملوان دارد. جدال نکونام و قلعه‌نویی، احتمالا یکی را از گردونه مدعیان دور می‌کند. تراکتور اوج گرفته هم پس از بازی سخت با سپاهان در اصفهان، میزبان ملوان خواهد بود. اگر آن‌ها بتوانند از اصفهان دست پر بیرون بیایند، به گزینه‌ای جدی برای قهرمانی لیگ تبدیل می‌شوند. 


ت ت
کدخبر: 115482 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها