استقلال- پرسپولیس؛ دربی پرتغالی- ایرانی!

از ساعت 17:30 امروز در ورزشگاه آزادی نود و نهمین شهرآورد پایتخت برگزار خواهد شد.

استقلال- پرسپولیس؛ دربی پرتغالی- ایرانی!

به گزارش منیبان؛ پس از اتمام جام جهانی و احتمالا شوخی‌های متعددی که با کیفیت بازی‌های این جام و لیگ برتر می‌شود، مسابقات داخلی دوباره روی ریل می‌افتد و اولین ایستگاهش، مهم‌ترین ایستگاه نیم فصل اول فوتبال است. در یک سمت استقلال میزبان قرار دارد که به نظر می‌رسد با توجه به روندش می‌توان گفت تعطیلی تا حدودی به ضرر آن‌ها بود. هرچند که با توجه به ناهماهنگی نسبی در ترکیب این تیم، هر تعطیلی در نهایت به سود ساپینتو است. این بار آن‌ها در غیاب حسینی، جلالی و چشمی تمرینات خود را پیش بردند و دست ریکاردو ساپینتو برای برگزاری تمرینات کاملا باز بود. نکته منفی در این زمینه البته می‌تواند روحیه بد محبی و قایدی باشد که هر کدام با امید حضور در جام جهانی به استقلال آمدند. استقلال امسال از لحاظ ارائه بازی‌های جذاب شرایط بهتری نسبت به سال گذشته دارد و در سوپرجام هم عملکردی خوب از خود نشان داد اما شرایط این تیم چه در خارج از زمین و چه بعضا درون زمین، ایمان و اطمینان لازم را در دل هواداران تیم ایجاد نکرده و به همین دلیل شاید بسیاری از هواداران این تیم نتوانند قرص و محکم از برد تیم‌شان در این بازی صحبت کنند. هرچند که از آمادگی رقیب هم نباید چشم‌پوشی کرد.

در سمت مقابل پرسپولیس یحیی در تمام مدت برگزاری جام بدون حاشیه تمرینات خود را ادامه داد و این بهترین خبر برای هواداران سرخ پوشان تهرانی است. پرسپولیس از لحاظ هماهنگی شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد و هنوز هم مانند تمام تیم‌های یحیی گل محمدی توپ را بسیار خوب در زمین چمن می‌چرخاند. نقطه ضعف این تیم را شاید باید عدم ایجاد فرصت به اندازه کافی دانست که نیاز به هماهنگی و تمرینات بیشتر سعید صادقی و سروش رفیعی داشت. اگر این مشکل در تمرینات برطرف شده باشد پرسپولیسی‌ها شانس خوبی برای برتری خواهند داشت. خبر بد برای سرخ پوشان می‌تواند غیبت احتمالی دیاباته باشد که قدرت خوبی به خط حمله پرسپولیس داده بود. هرچند که لوکادیا قبل از لیگ آن‌قدر خوب کار کرده بود که یک تنه بتواند بار خط حمله را همچنان به دوش بکشد اما او غایب بزرگ دربی پایتخت است.

***

ترکیب احتمالی استقلال: سیدحسین حسینی- رافائل سیلوا– سیاوش یزدانی– جعفر سلمانی– کوین یامگا– مهدی مهدی‌پور– آرش رضاوند– روزبه چشمی– محمد محبی– مهدی قایدی– ارسلان مطهری

ترکیب احتمالی پرسپولیس: علیرضا بیرانوند– مرتضی پورعلی‌گنجی– گئورگی گولسیانی– دانیال اسماعیلی –وحید امیری –میلاد سرلک – کمال کامیابی‌نیا– مهدی ترابی– سعید صادقی– سروش رفیعی- مهدی عبدی

***

پرسپولیس با برد در این بازی می‌تواند با ایجاد اختلاف با تیم دوم از همین حالا اسبش را برای قهرمانی زین کند. استقلال با پیروزی می‌تواند به صدر برسد و جدال تیم‌های بالای جدول را داغ تر کند. بین چهار تیم نخست لیگ پرسپولیس بدترین خط حمله را دارد و استقلال در این زمینه دوم است. بین همان تیم ها پرسپولیس بهترین خط دفاع را دارد و بازهم استقلال دوم است. مساله‌ای که احتمال کم‌گل بودن بازی را افزایش می‌دهد.


ت ت
کدخبر: 128186 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها