بحران نوروزی در باشگاه استقلال | اولتیماتوم دو روزه به آبی پوشان

استقلالی‌ها به واسطه بدهی‌های متعدد خود در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند و کنفدراسیون فوتبال آسیا، دهم فروردین‌ماه 1402 را آخرین مهلت تیم‌ها برای بارگذاری کامل مدارک‌شان جهت بررسی و صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی اعلام کرده است.

بحران نوروزی در باشگاه استقلال | اولتیماتوم دو روزه به آبی پوشان

 باشگاه استقلال با حواشی متعدد و جنجالی کارش را در سال 1402 آغاز کرده و آبی‌ها در خطر حذف دوباره از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند.

به گزارش منیبان، آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ویکم با هدایت فرهاد مجیدی توانستند در بهترین حالت ممکن و با ثبت کارنامه‌ای رویایی، عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورند. با این اوصاف، هواداران استقلال در ذهن خود در سودای آن بودند که تیم‌شان با توجه به قهرمانی مقتدرانه و صعود مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، در سید اول رقابت‌ها قرار خواهد رفت و در فصل جدید مسابقات آسیایی، با قرعه مناسبی روبرو خواهد شد اما حالا شرایط کاملاً برای آبی‌پوشان پایتخت متفاوت است.

استقلالی‌ها به واسطه بدهی‌های متعدد خود در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند و کنفدراسیون فوتبال آسیا، دهم فروردین‌ماه 1402 را آخرین مهلت تیم‌ها برای بارگذاری کامل مدارک‌شان جهت بررسی و صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی اعلام کرده، آن‌هم در شرایطی که یکی از مهم‌ترین مدارکی که باید آپلود شود، تسویه‌حساب با همه طلبکاران است. مدیران باشگاه استقلال در یک ماه گذشته تلاش زیادی برای جذب منابع مالی انجام داده‌اند اما فعلاً تلاش‌هایشان راه به جایی نبرده است.

کمک دقیقه نودی دولت به آبی‌ها؟

مشاور مدیرعامل استقلال فهرست بدهی‌های این باشگاه را که حکم آن‌ها صادر شده و آبی‌ها ملزم به تسویه آن هستند را اعلام کرد که جمع مبلغ بدهی آبی‌ها در فهرست اعلام شده نشان می‌دهد که مدیران باشگاه استقلال برای تسویه حساب با طلبکاران، حدود 2 میلیون و 200 هزار دلار منابع مالی نیاز دارند که با توجه به نوسانات نرخ ارز، حدود 110 میلیارد تومان می‌شود.

آبی‌ها به جز شکایت آندره‌آ استراماچونی، باید مطالبات لئوناردو پادووانی را هم پرداخت کنند و در کنار این مطالبات، هزینه رضایت‌نامه محمد محبی و مهدی قایدی هم مانده و استقلالی‌ها باید به 2 باشگاه سانتاکلارای پرتغال و شباب‌الاهلی امارات پرداختی داشته باشند. همچنین بدهی‌های مالیاتی موجود در کنار بدهی به مدیر برنامه‌های کوین یامگا باعث شده تا مبلغ بدهی آبی‌ها از مرز 2 میلیون دلار عبور کند.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال شب گذشته بعد از رایزنی‌های فراوان سرانجام توانست نشستی را با معاون اول رئیس‌جمهور داشته باشد و به نظر می‌رسد که با وجود فرصت 2 روزه تا تسویه‌حساب بدهی‌ها و جلوگیری از حذف از لیگ قهرمانان آسیا، استقلالی‌ها چشم امیدشان به همراهی دولت است. گفته می‌شود که آبی‌ها که از یک اپراتور تلفن همراه بیش از 120 میلیارد تومان طلب دارند که در تلاش هستند تا با مساعدت مدیران دولت، این مطالبات خود را بتوانند وصول کرده و به حساب طلبکاران‌شان واریز کنند.

همچنان پایِ «آجورلو» در میان است!

مدیران باشگاه استقلال در کنار چالش‌های مالی که در مقابل خود می‌بینند، باید به ابهامات مالی یک سال گذشته هم پاسخ بدهند. حسین قربان‌زاده که در نقش رئیس سازمان خصوصی‌سازی بارها نسبت به عملکرد مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال اعتراض کرده و مدعی شده بود که آجورلو بدون دریافت مجوز از کمیته مصارف از سرمایه آبی‌ها در بورس استفاده کرده، حالا مدیرعامل پیشین استقلال را به قوه قضاییه معرفی کرده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین نسبت به انفعال اعضای هیات‌مدیره باشگاه هم شکایت دارد و همین مسئله باعث شده تا مدیران سابق و فعلی باشگاه استقلال در مسیر حضور در دادگاه قرار بگیرند. دادستان کل کشور در نامه‌ای مهم به دادستان عمومی‌وانقلاب تهران اعلام کرده که به قید فوریت باید برای جلوگیری از تضییع بیت‌المال، وضعیت مالی و دارایی‌های باشگاه استقلال مورد بررسی قرار گیرد.

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال با وجود همه حواشی ایجاد شده و عدم دریافتی خود و شاگردانش، در روزهای گذشته سعی داشته تا در تمرینات روحیه تیمش را در بهترین حالت حفظ کند؛ آن‌هم در شرایطی که جمعه‌شب (یازدهم فروردین‌ماه) استقلال باید در ورزشگاه آزادی برابر ذوب‌آهن قرار گیرد که آبی‌ها امیدوارند تا زمان برگزاری آن مسابقه، چالش سرنوشت‌ساز ارائه مدارک برای صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی با موفقیت به پایان رسیده باشد.


ت ت
کدخبر: 146866 تاریخ انتشار
منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها