آمار صدتایی بیرانوند!

«علیرضا بیرانوند» با کلین‌شیت مقابل ملوان به آمار 100 کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر رسید.

آمار صدتایی بیرانوند!

به گزارش منیبان، علیرضا بیرانوند سنگربان پرسپولیس در بازی با ملوان هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد تا با 14 کلین‌شیت به تنهایی در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت این فصل قرار گیرد. این کلین‌شیت صدمین کلین‌شیت این دروازه‌بان در تاریخ لیگ برتر بود.

استقلال حریف دلخواه «بیرانوند»

علیرضا بیرانوند در 3 فصل از لیگ آقای کلین‌شیت شده و از این نظر در کنار مهدی رحمتی رکورددار تاریخ لیگ برتر است. بیرانوند 70 کلین‌شیت در پرسپولیس و 30 کلین‌شیت در نفت تهران به ثبت رساند. این دروازه‌بان مقابل 29 تیم موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است که استقلال در این میان بیشترین سهم را در کلین‌شیت‌های بیرانوند داشته است. بیرانوند 9 بار برابر استقلال موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است. تراکتور با 7 و ذوب‌آهن با 6 بار بسته نگه داشتن دروازه دیگر تیم‌هایی هستند که گلر تیم ملی برابر آنها بیشترین کلین‌شیت را داشته است. بیرانوند مقابل نفت تهران هم آمار تحسین‌برانگیزی دارد و در 4 مصاف با این تیم گل نخورد. هوادار و نساجی تنها تیم‌هایی هستند که بیرانوند در لیگ برتر برابر آنها کلین‌شیت نداشته است.

بیرو پنجمین دروازه‌بان 3 رقمی لیگ برتر

پیش از علیرضا بیرانوند 4 دروازه‌بان دیگر در ادوار لیگ برتر به رکورد 100 کلین‌شیت رسیده بودند ولی این دروازه‌بان با اختلاف با تعداد بازی کمتری به این آمار دست یافت. تا پیش از این مهدی رحمتی بهترین حدنصاب را داشت که در 270 مسابقه به این آمار رسیده بود. حامد لک فاصله نزدیکی با رحمتی داشت و پس از 273 بازی 100 تایی شد. رحمان احمدی پس از 289 مسابقه و شهاب گردان بعد از 310 بازی سایر دروازه‌بان‌هایی هستند که 100 کلین‌شیت در لیگ برتر داشته‌اند. بیرانوند بسیار زودتر از 4 دروازه‌بان دیگر و پس از 182 بازی صدمین کلین‌شیت دوران بازیگری خود در لیگ برتر را به ثبت رساند. رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر مهدی رحمتی با 191 کلین‌شیت است و بیرانوند به دنبال آن است که در ادامه روزهای حرفه‌ای خود این رکورد که دستیابی به آن چندان آسان به نظر نمی‌رسد را به نام خود ثبت کند.


ت ت
کدخبر: 148727 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها