هافبک استقلال شاگرد رحمتی می شود

به نظر می‌رسد که کادرفنی نساجی آخرین سهمیه خرید لیگ برتری تیمش را برای تقویت پست هافبک دفاعی استفاده می‌کند.

هافبک استقلال شاگرد رحمتی می شود

به گزارش منیبان، نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم به پایان سومین هفته فعالیت خود نزدیک می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که هنوز تیم‌های مدعی مانند پرسپولیس، استقلال و سپاهان فعالیتی در بازار تابستانه نداشته‌اند و تراکتور و گل‌گهر در 48 ساعت گذشته تصمیم گرفته‌اند تا فعالیت خود را در بازار تابستانه آغاز کنند. در این میان، فعالیت نساجی مازندران در بازار نقل‌وانتقالات چشمگیر بود و مازنی‌ها بعد از انجام تغییرات در کادرفنی، در فهرست خود تغییر و تحولات گسترده‌ای را ایجاد کردند.مهدی رحمتی که به عنوان سرمربی جدید نساجی انتخاب شده، از مدیران باشگاه خواست تا مطابق لیست ارائه شده از سوی او در بازار نقل‌وانتقالات فعالیت کنند. رحمتی با بررسی عملکرد فنی نساجی در فصل گذشته، تصمیم گرفت تا فهرست تیمش را دستخوش تغییرات مهمی کند و قرار گرفتن 14 بازیکن در فهرست خروج نساجی، از جمله برنامه‌های مهدی رحمتی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود؛ فهرستی که گفته می‌شود احتمال دارد بر شمار بازیکنان حاضر در آن طی روزهای آینده افزوده شود!

ترمیم خط دفاعی با خرید 4 بازیکن

نساجی مازندران فصل گذشته با وجود آنکه در لیگ برتر توانست سهمیه خود را حفظ کند، به لحاظ شرایط دفاعی وضعیت اسف‌باری داشت و مازنی‌ها با دریافت 44 گل در 30 مسابقه، صاحب دومین خط دفاعی ضعیف لیگ بیست‌ودوم بودند. همین مسئله باعث شد تا مهدی رحمتی که خود در دوران بازی جزو موفق‌ترین دروازه‌بانان لیگ برتر بود و کارنامه‌ای درخشان را از خود به جای گذاشت، با هدف ترمیم ساختار دفاعی تیمش وارد عمل شود و با توجه به تجربه موفق فصل گذشته در اراک، فعالیت نقل‌وانتقالاتی تیمش را آغاز کرد.رحمتی در شرایطی که به علیرضا حقیقی اعلام بی‌نیازی کرده بود، در پست دروازه‌بان به سراغ محمدرشید مظاهری رفت و درخواست جذب او را داد که در نهایت مظاهری به جمع شاگردان مهدی رحمتی ملحق شد. در دفاع میانی بازیکنانی مانند شاهین طاهرخانی، حامد شیری و علیرضا ابراهیمی در فهرست بازیکنانی قرار گرفتند که رحمتی به آن‌ها نیازی نداشت و در نقطه مقابل، سرمربی نساجی نام 3 شاگرد خود در آلومینیوم اراک در فصل گذشته را به مدیران باشگاه ارائه داد که آن‌ها توانستند با هر 3 بازیکن به توافق برسند و وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند و محمداحسان حسینی به جمع قرمزپوشان قائمشهری پیوستند.

نیک‌نفس شاگرد رحمتی می‌شود؟

مازنی‌ها در شرایطی مشغول فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هستند که هر تیم حق خرید 7 بازیکن لیگ برتری را در یک پنجره نقل‌وانتقالات دارد. تیم نساجی از 7 سهمیه خود 6 سهمیه را استفاده کرده و آن‌ها با محمدرشید مظاهری، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، محمداحسان حسینی، محمود قائدرحمتی و محمدرضا آزادی به توافق رسیده‌اند. رحمتی در پست هافبک برای تقویت تیمش نساجی به سراغ جذب قائدرحمتی رفت و در شرایطی که امید داشت علیرضا نقی‌زاده را هم بتواند برای حضور در نساجی متقاعد کند اما این اتفاق رخ نداد.سرمربی جوان نساجی در پست هافبک دفاعی بازیکنانی مانند محمد شریفی، احمد عبدالله‌زاده و اکبر صادقی را در فهرست مازاد خود قرار داد تا در این پست مازنی‌ها به جذب بازیکن احساس نیاز کنند. گفته می‌شود که مهدی رحمتی قصد دارد که آخرین سهمیه خرید لیگ برتری خود را به جذب هافبک دفاعی اختصاص بدهد و در شرایطی که رحمتی امیدوار به جذب امید ابراهیمی بود اما این هافبک باتجربه در لیگ ستارگان قطر ماندنی شد، حالا سرمربی نساجی در سودای جذب زبیر نیک‌نفس است.نیک‌نفس از جمله بازیکنانی است که گفته می‌شود جایی در تفکرات جواد نکونام برای فصل جدید ندارد و در روزهای گذشته به او اعلام شده که می‌تواند تیم جدیدش را برای حضور در لیگ بیست‌وسوم انتخاب کند. به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط فنی نیک‌نفس و نیاز نساجی به تقویت در پست هافبک دفاعی، اگر طرفین در زمینه مسائل مالی به توافق برسند، احتمالاً هافبک شماره 14 استقلال در فصل گذشته، در لیگ بیست‌وسوم در جمع شاگردان مهدی رحمتی خواهد بود.

خرید لیگ یکی برای خط حمله؟

هواداران نساجی در اولین جلسه تمرینی تیم‌شان درخواست جذب محمد عباس‌زاده را داشتند اما با توجه به محدودیت مازنی‌ها در زمینه جذب بازیکن لیگ برتری، گفته می‌شود که رحمتی به جز محمدرضا آزادی که حضورش در تیم نساجی قطعی شده، قصد ندارد دیگر بازیکن لیگ برتری برای خط حمله تیمش بخرد و همین مسئله باعث شده تا حضور عباس‌زاده در نساجی منتفی شود. در نقطه مقابل، سرمربی مازنی‌ها در خط حمله همچنان امیدوار به جذب بازیکن است و گفته می‌شود که در این زمینه رحمتی نیم‌نگاهی به شرایط مهاجمان شاغل در لیگ آزادگان دارد. سیدمهدی رحمتی که در دوره حضورش در شهرخودرو سابقه همکاری با حسین مهربان را دارد، با توجه به پایان خدمت سربازی این مهاجم باتجربه در تیم فجرسپاسی شیراز، از مسئولان باشگاه نساجی خواسته تا با مهربان وارد مذاکره شوند و احتمالاً او در نقش دومین خرید نساجی در خط حمله در بازار تابستانه به فهرست این تیم اضافه خواهد شد؛ آن‌هم در شرایطی که مهدی رحمتی نام آداما نیان، محمدمهدی نظری و کریم اسلامی را در فهرست مازاد خود قرار داده و همین مسئله باعث شده تا نساجی در خط حمله به حداقل یک خرید دیگر در کنار جذب محمدرضا آزادی نیاز داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 162801 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها