این 6 بازی لیگ امسال، از دربی جذاب‌تر است!

به واسطه جابه‌جایی‌های انجام شده سرمربیان بین چند تیم لیگ برتری شاهد رقابت‌های جذاب و احتمالا پرتنشی در برخی بازی‌ها لیگ خواهیم بود.

این 6 بازی لیگ امسال، از دربی جذاب‌تر است!

به گزارش منیبان، یکی از اتفاقاتی که در آستانه لیگ برتر بیست و سوم رخ داد، جابه‌جایی سرمربیان بین چند باشگاه بودیم. سرمربیانی که طی دو سه سال گذشته ثبات داشتند و تیم خود را تغییر نداده بودند، برای فصل جدید به تیم‌های دیگر رفتند و همین مساله حساسیت برخی بازی‌ها را افزایش می‌دهد.جابه‌جایی بین نیمکت‌ها در نقل و انتقالات تابستانی برای ساکت الهامی (از هوادار به مس رفسنجان)، سیدمجتبی حسینی (از پیکان به آلومینیوم)، مهدی تارتار (از ذوب‌آهن به ملوان)، سیدمهدی رحمتی (از آلومینیوم به نساجی) و محمد ربیعی (از مس رفسنجان به ذوب‌آهن) 5 سرمربی حاضر در چرخه مربیگری طی سال‌های گذشته بودند که تیم خود را تغییر دادند.از سوی دیگر برخی سرمربیان دوباره به چرخه لیگ برتر برگشته‌اند که حضور آنها نیز جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. نفراتی مثل جواد نکونام، رسول خطیبی، محمود فکری و... که حضورشان در لیگ برتر جذابیت‌های ویژه‌ای خواهد داشت.در چنین شرایطی برخی مسابقات لیگ به واسطه جابه‌جایی سرمربیان و مسائلی که در بحث مربوط به کری‌خوانی وجود دارد، حساسیت بالایی خواهد داشت و به نظر می‌رسد بازی‌های جذابی از آب در بیاید.از آنجایی که سرمربیان لیگ برتری همواره مقابل تیمی که فصل قبل در آن حضور داشتند، انگیزه زیادی برای کسب موفقیت دارند، به مسابقاتی که بین یک تیم با تیم سرمربی فصل گذشته آن برگزار می‌شود،‌ پرداخته‌ایم:

**ملوان-ذوب‌آهن

این بازی برای مهدی تارتار بسیار مهم است؛ سرمربی دو فصل گذشته ذوب‌آهن که این تیم را با نگه داشتن در میانه جدول به یک ثبات رساند، حالا به ملوان رفته و بی‌راه نیست اگر بگوییم از حالا انتظار بازی با ذوب‌آهن در لیگ برتر را می‌کشد.

**آلومینیوم-پیکان

یک جنگ ویژه در اراک و تهران؛ مجتبی حسینی سرمربی دو فصل گذشته پیکان، به اراک رفته و هدایت آلومینیوم را برعهده گرفته است. او مقابل تیم سابق خود انگیزه بسیاری خواهد داشت. حسینی همواره فصل بعد از جدایی از یک تیم، با تیم جدید مقابل تیم سابق نتایج خوبی گرفته و این بار هم برای برد مقابل پیکان به میدان می‌رود. البته که این بازی برای رسول خطیبی، سرمربی سابق آلومینیوم اراک، که با این تیم به لیگ برتر صعود کرد و در سطح برتر نیز با سبزپوشان کار کرد، حساس است و پیش‌بینی می‌شود یک مسابقه مهیج را شاهد باشیم.

**مس‌رفسنجان-هوادار

ساکت الهامی، سرمربی‌ای که سال گذشته با بودجه‌ای محدود توانست هوادار را در میانه جدول نگه دارد و سهمیه این تیم لیگ برتر در را حفظ کند، با تجربه‌ ناشی از کسب دو جام قهرمانی حذفی طی چهار فصل گذشته و کارکردن در تیم‌های دیگر حالا به مس رفسنجان رفته است. بدون تردید او برای بازی با هوادار انگیزه دارد و تیمش را برای کسب موفقیت به زمین می‌فرستند.

**ذوب‌آهن-مس رفسنجان

در این بازی محمد ربیعی به تیمی می‌رسد که 4 سال در آن حضور داشت. ربیعی با مس رفسنجان به لیگ برتر کرد و سه سال در این تیم فعالیت داشت. او حالا بعد از جدایی به ذوب‌آهن رفته و بی‌راه نیست اگر بگوییم از حالا انتظار دیدار با تیم سابق خود و موفقیت در این بازی را می‌کشد.

1891468

**نساجی-آلومینیوم

سیدمهدی رحمتی ترجیح داد با توافق دو طرفه آلومینیوم اراک را رها کند و به نساجی برود تا ضمن تجربه کردن فضای جدید، هدایت نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا را برعهده داشته باشد. رحمتی که چند بازیکن آلومینیوم را نیز همراه خود به نساجی برده، بی‌شک برای موفقیت مقابل نماینده اراک در لیگ انگیزه زیادی دارد و تیمش را با تمام قوا در آن مسابقه به زمین می‌فرستند.

**استقلال- فولاد

جواد نکونام با حال خوبی از فولاد در اواسط فصل گذشته جدا نشد؛ او اختلافاتی نیز با مدیران باشگاه فولاد دارد و حالا که سرمربیگری استقلال را به عهده گرفته با انگیزه‌های فراوانی مقابل قرمزهای خوزستانی قرار می‌گیرد. این بازی البته برای علیرضا منصوریان که یکی از اسطوره‌های باشگاه استقلال محسوب می‌شود، هم قابل توجه است و شاید یک جنگ تمام عیار را شاهد باشیم.


ت ت
کدخبر: 162903 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها