آبی‌ها، تنهاتر و بی پناه‌تر از همیشه!/استقلال؛ طفل سرراهی وزارتخانه‌ها!

روزها از پی هم می گذراند و هواداران استقلال اندازه سر سوزنی هم به شرایط تیم شان امیدوار نمی شوند بلکه وضعیت هر روز برای آنها ناامید کننده تر می شود.

آبی‌ها، تنهاتر و بی پناه‌تر از همیشه!/استقلال؛ طفل سرراهی وزارتخانه‌ها!

به گزارش منیبان؛ این روزها روند اتفاقات در استقلال به گونه ای پیش می رود که خوش بین ترین هواداران این تیم و آنهایی که هرگز تئوری توطئه و اینکه دستانی در کار هستند تا استقلال به یک تیم معمولی تبدیل شود، را قبول نداشتند هم به همه چیز مشکوک شده اند. اینکه تمام اتفاقات تلخی که می تواند در طول یک فصل برای یک تیم رخ دهد و آن را به نابودی بکشاند، فقط در طول چند ماه برای استقلال رخ داده و عجیب اینکه هیچ نهادی هم مسئولیت این باشگاه را برعهده نمی گیرد برای هواداران استقلال غیرقابل درک است. آن هم در روزهایی که پرسپولیس رقیب حیثیتی و دیرینه استقلال، نه تنها مطالبات سال گذشته را پرداخت و قرارداد همه ستاره هایش را تمدید کرده و ستاره های مدنظرش را هم خریده و در ظاهر با تمام توان و قوا برای لیگ آماده می شود. در این سوی میدان اما استقلال وضعیتی بغرنج دارد و نه تنها مطالبات بازیکنانش را پرداخت نکرده و در نقل و انتقالات هم عملکرد خوبی نداشته بلکه ستاره هایش را هم از دست داده است. وضعیت استقلال به اندازه ای ناخوش است که شاید باورتان نشود بلکه جواد نکونام نه تنها نتوانسته بازیکنان مدنظرش را در اختیار داشته باشد بلکه هر بازیکنی را هم که در لیست مازاد گذاشته در نهایت مجبور شده به تمرینات برگرداند تا بلکه لیست تیمش برای برگزاری یک بازی دوستانه به حد نصاب برسد. 

استارت فلاکت استقلال از کجا بود؟

برای اینکه ببینیم چر استقلال به این فلاکت افتاده باید فلاش بکی به سال قهرمانی بدون شکست استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی و مدیریت مصطفی آجرلو بزنیم. زمانی که آجرلو از دل یک جلسه محرمانه به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد در حالی که حمید سجادی وزیر ورزش دل خوشی از این انتصاب نداشت اما چاره ای جز سکوت نبود. همان موقع هم آجرلو گزینه انتخابی وزارت اقتصاد و دارایی بود و اختلافات زیادی بین او و سجادی وجود داشت که در نهایت منجر به برکناری آجرلو شد. درواقع همه چیز در استقلال خوب پیش می‌رفت و این تیم قهرمان بلامنازع فوتبال ایران بود تا اینکه وزارت ورزش و جوانان در یک اقدام عیجب مدیر عامل این باشگاه را برکنار کرد و تیره روزی‌های استقلال بعد از برکناری این مدیر عامل آغاز شد و به نوعی می‌توان گفت از روزی که آجرلو جمع آبی‌ها را ترک کرد، شرایط استقلال کامل بهم ریخت! بعد از برکناری آجرلو، سجادی فتح الله زاده را به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب کرد و از آن روز استقلال با سرعت بیشتری راه سقوط را در پیش گرفت. اختلافات پشت پرده وزارت اقتصاد با وزارت ورزش بر سر مالکیت استقلال و در راس آن حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی که با مصاحبه های پی درپی و مچ گیری های عجیب از فتح الله زاده، به حواشی در استقلال دامن می زد تا اینکه فتح الله زاده هم برکنار شد و حجت کریمی، جانشین او هم عمری کوتاه روی صندلی مدیریت استقلال داشت. درواقع استقلال در یک سال گذشته قربانی سوءمدیریت و بی تدبیری ها شد اما سوال هواداران خسته و غمکین استقلال این است که چرا تیم ما صاحب ندارد؟

صاحب استقلال کیست؟

استقلال یکی ازدو قطب اصلی فوتبال ایران در حال تضعیف شدن است! عامدانه یا ناعامدانه آن را قضاوت نمی‌کنیم اما به طور حتم می‌دانیم این اتفاق به تضعیف فوتبال ملی هم سرایت خواهد کرد. تجربه ثابت کرده هر گاه دو تیم استقلال و پرسپولیس ضعیف شدند تیم ملی هم ضعیف شده است. همین چند وقت پیش بود که اعلام شد پرسپولیس به وزارت ورزش و استقلال به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شد اما آیا شما این روزها صاحبی برای استقلال می بینید؟ حتما می دانید که در معرفی به کنفدراسیون فوتبال آسیا استقلال به عنوان یک تیم خصوصی معرفی شده است! این به سبب جلوگیری از حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. هر چند در نهایت استقلال با رای کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال از حضور در این بازیها محروم شد! در حال حاضر مالک باشگاه استقلال وزارت امور اقتصاد و دارایی است. سهم استقلال از نگاه محبت آمیز این وزارتخانه به نظر تنها مصاحبه‌ های قربان زاده بود که هیچ کمکی به آبی‌ها نکرد و در جاهایی هم به ضرر این تیم تمام شد. وزارت ورزش و جوانان هم به خوبی می‌دانیم مالک اصلی استقلال است. مالکی که نمی توانه به تیم ریالی کمک کند اما در چینش اعضای هیات مدیره این تیم نظر نهایی را می‌دهد. هم چنین انتخاب مدیر عامل. البته این بار در چینش اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال وزارت امور اقتصاد و دارایی هم نقش داشت. نفراتی چون خانی از وزارت امور اقتصاد و دارایی آمده‌اند.

استقلال، آبی بی پناه و تنها!

از قدیم گفته‌اند آشپز که دوتا شود آش یا شور می‌شود یا بی نمک. این حکایت اینروزهای استقلال است. دریغ از یک کمک خشک و خالی به پرافتخارترین تیم فوتبال ایران و دریغ حتی از یک امید واهی به هواداران. انگار نه انگار استقلال یکی از دو قطب اصلی فوتبال ایران است و اگر تضعیف شود فوتبال ملی هم تضعیف می‌شود. تجربه ثابت کرده زمانی می‌توانیم تیم ملی خوبی داشتیم که هم تیم استقلال در اوج بوده است و هم تیم پرسپولیس.استقلالی‌ها همین هفته پیش بود که ۴ روز تمرین نکردند و در نهایت با وساطت جواد نکونام حاضر شدند به تمرینات برگردند. تازه یک بخش دیگر ماجرا این است که استقلال از همین  دو سه بازیکنی که خریده هم فعلا نمی تواند استفاده کند چون هم به سازمان لیگ بدهکار است هم هنوز قراردادها را ثبت نکرده است. شاید باورکردنی نباشد ولی این است نحوه مدیریت تیم استقلال از سوی دو وزارتخانه. به طور حتم اگر تیم به بخش خصوصی و حتی تماشاگران واگذار می‌شد، الان شرایط بهتری داشت.درواقع علی خطیر وارث کوهی عظیم از مشکلات است که قطعا به تنهایی هم از پس این همه بحران برنمی آید و غم انگیز اینجاست که استقلال هیچ حامی ندارد و در حال حاضر تنهاترین و بی پناه ترین تیم فوتبال ایران است.


ت ت
کدخبر: 168146 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها