سپاهان به دنبال ششمین برد متوالی در دومین هفته لیگ برتر؛ عملکرد درخشان طلایی پوشان ادامه می‌یابد؟

سپاهان اصفهان در دومین هفته رقابت‌های فصل جاری به مصاف همشهری خود ذوب آهن می‌رود و با کسب برتری در این دیدار می تواند به عملکرد درخشان خود در هفته‌های دوم لیگ برتر ادامه دهد.

سپاهان به دنبال ششمین برد متوالی در دومین هفته لیگ برتر؛ عملکرد درخشان طلایی پوشان ادامه می‌یابد؟

به گزارش منیبان، طلایی‌پوشان دیار زاینده رود یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر در هفته‌های دوم این رقابت‌ها به شمار می‌روند. عملکرد این تیم را می‌توان به دو روی متفاوت تقسیم کرد؛ متوسط در 11 فصل ابتدایی و بسیار درخشان در یازده فصل بعدی. در ادامه کارنامه سپاهان در هفته‌های دوم در ادوار مختلف را بررسی می‌کنیم. 

11 فصل سپاهان بدون شکست در دومین هفته لیگ برتر

یازده فصل ابتدایی لیگ برتر برای زردپوشان اصفهانی با تساوی‌های پرشمار همراه بود؛ این تیم در شش فصل نخست، در 5 دوره در مقابل حریفانش به تساوی یک بر یک دست یافت و تنها در برابر شهید قندی یزد به برتری یک‌گله دست یافت. سپاهان در مجموع یازده بازی خود در هفته دوم، تنها به 4 پیروزی دست یافت؛ 3 برد دیگر تیم اصفهانی برابر ابومسلم و پیام مشهد و مس کرمان به دست آمد. البته تیم اصفهانی در این سال‌ها مقابل هیچ تیمی تن به شکست نداد، هر چند نتایج این تیم هیچ نشانی از اقتدار پایان فصل را نداشت؛ سپاهان در این 11 فصل، 4 بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. قهرمانی در لیگ برتر دوم که اولین قهرمانی یک تیم غیرتهرانی در تاریخ فوتبال ایران بود، و البته سه گانه قهرمانی در ادوار نهم، دهم و یازدهم که برای اولین‌بار در فوتبال ایران به ثبت رسید. تساوی‌های پرتعداد سپاهان در این 11 فصل برابر این تیم‌ها رقم خورد؛ فولاد خوزستان، ابومسلم خراسان، سایپا تهران، استقلال اهواز، راه‌آهن تهران، ملوان بندرانزلی و صبای قم. سپاهان پس از این سال‌ها هرگز در هفته دوم به نتیجه تساوی دست نیافت تا عملکردی درخشان را از خود به جای بگذارد.

11 فصل و 10 پیروزی؛ آمار درخشان اصفهانی‌ها

تا به امروز، سپاهان اصفهان برترین نتایج تاریخ لیگ برتر در هفته‌های دوم را کسب کرده؛ این تیم روند نتایج درخشان خود را از لیگ برتر دوازدهم آغاز کرد و در 5 بازی خارج خانه توانست مقابل تمامی میزبان‌ها پیروز شود. فولاد خوزستان، استقلال تهران، گسترش فولاد تبریز، ذوب‌آهن اصفهان و نفت تهران حریفان زردپوشان اصفهانی در 5 فصل بودند که با وجود میزبانی، چاره‌ای جز شکست در مقابل دومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ برتر نداشتند. اما تنها شکست طلایی‌پوشان در هفته دوم در لیگ برتر هفدهم رقم خورد؛ جایی که شاگردان رضا مهاجری در پدیده در برابر نماینده پرافتخار اصفهان به نتیجه جالب توجهی دست یافتند و با پیروزی 4 بر صفر یکی از سنگین‌ترین شکست‌های سپاهان در تاریخ لیگ برتر را به این تیم تحمیل کردند. البته سپاهان در این دوره به هیچ‌وجه نشانی از یک تیم مدعی را نداشت و در پایان هم بدترین نتیجه خود در تاریخ لیگ برتر را کسب کرد و تنها یک پله تا سقوط به دسته اول فاصله داشت. اما روند خوب اصفهانی‌ها از دوره هجدهم بار دیگر از سر گرفته شد و این تیم در 5 دوره اخیر باز هم توانست به 5 برد متوالی در هفته دوم دست یابد. پیروزی این تیم مقابل سپیدرود رشت یکی از بهترین بردهای زردپوشان در تاریخ لیگ برتر را رقم زد؛ شاگردان امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر هجدهم توانستند در مقابل بازیکنان خداداد عزیزی به برتری 6 بر یک دست یابند. در 4 دوره دیگر هم ماشین‌سازی تبریز، آلومینیوم اراک، نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران حریفان هفته دوم سپاهان بودند که هیچ‌یک از آن‌ها نتوانستند مانع از برد طلایی‌پوشان شوند. با این نتایج، سپاهان توانست در 11 دوره اخیر، عملکرد خیره کننده‌ای در هفته‌های دوم را به نام خود ثبت کند؛ 10 پیروزی و تنها یک شکست. 

ذوب آهن سد راه بردهای متوالی همشهری خواهد شد؟

سپاهان به دنبال آن است تا با پیروزی مقابل تیم همشهری برای ششمین فصل متوالی در هفته‌های دوم لیگ برتر 3 امتیاز بازی را کسب کند. البته این تنها مصاف دو تیم در هفته‌های دوم لیگ برتر نیست. اولین دربی اصفهان در هفته دوم، در لیگ برتر پانزدهم برگزار شد که در آن دیدار، زردپوشان موفق شدند با یک گل حریف خود را از پیش رو بردارند. سپاهان برای آنکه همچنان برترین تیم تاریخ لیگ برتر در هفته‌های دوم این رقابت‌ها شناخته شود و به پانزدهمین برد خود دست یابد، باید ذوب‌آهن را مغلوب کرده تا علاوه بر کسب دومین سه امتیاز این فصل، قدرت خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی به رخ حریفان بکشد. 

 


ت ت
کدخبر: 171320 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها