دستیارانی که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند؛ بفرمایید تیم ملی!

برخلاف تصور قرار است خداداد عزیزی در نقشی فراتر از مشاورفنی، به عنوان مربی در کادرفنی امیر قلعه‌نویی حضور داشته باشد.

دستیارانی که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند؛ بفرمایید تیم ملی!

به گزارش منیبان؛ کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران بعد از حدود یک دهه ایرانیزه شده و بعد از آن‌که چهره‌هایی مانند کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس، دراگان اسکوچیچ و البته دوباره کی‌روش در یک دهه گذشته سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشتند، حالا در آستانه جام ملت‌های آسیا 2023 هدایت تیم برعهده امیر قلعه‌نویی است. یکی از مهم‌ترین انتقادات وارده به قلعه‌نویی در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت تیم ملی، بحث تعدد دستیاران او است. امیر قلعه نویی در روز انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، سعید الهویی، رحمان رضایی، علی اصغر قربانعلی‌پور، آلین دینکا و علی کمانگری را به عنوان دستیاران جدید خود معرفی کرد؛ آن‌هم در شرایطی‌که قربانعلی‌پور در نقش مربی بدنساز، دینکا در قامت مربی دروازه‌بان‌ها و کمانگری هم به عنوان آنالیزور تیم قرار بود فعالیت خود را دنبال کنند. بعد از شروع به کار با 5 دستیار، رفته‌رفته به شمار اعضای کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران اضافه شد.مسئولان فدراسیون فوتبال وعده داده بودند که کادرفنی تیم ملی قرار است با حضور یک مربی خارجی تقویت شود که با معارفه آنتونیو مانیکونه این وعده عملی شد. مربی ایتالیایی در حالی کارش را در تیم ملی آغاز کرد که از او به عنوان دستیار اول و مغز متفکر امیر قلعه‌نویی یاد می‌شود. تصور می‌شد که مانیکونه آخرین مربی باشد که به کادرفنی تیم ملی اضافه شد؛ آن‌هم در حالی‌که پیش از انتخاب این مربی ایتالیایی، قلعه‌نویی 2 عضو جدید به کادرفنی تیمش اضافه کرده و آندرانیک تیموریان و حمید مطهری هم در نقش مربی کارشان را در تیم ملی آغاز کردند!

کادرفنی به اندازه یک تیم فوتبال!

آنتونیو مانیکونه در کنار آندرانیک تیموریان و حمید مطهری آخرین چهره‌هایی نیستند که به کادرفنی تیم ملی ایران اضافه شدند. در شرایطی‌که با حضور این 3 چهره، جمع دستیاران امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران به عدد 8 رسید، او تصمیم گرفت تا 2 عضو جدید به کادرفنی تیمش در قامت مشاور فنی اضافه کند! سمتی که در یک‌دهه گذشته در تیم ملی وجود خارجی نداشت اما با تصمیم امیر قلعه‌نویی، هومن افاضلی و خداداد عزیزی به عنوان مشاور فنی به کادرفنی تیم ملی اضافه شدند.افاضلی هنوز در تمرینات تیم ملی حضور پیدا نکرده اما در اتفاقی جالب‌توجه، خداداد عزیزی نه‌تنها در تمرینات حاضر بوده بلکه با لباس مربیگری به میانه زمین هم رفته و در کنار ملی‌پوشان حضور دارد؛ آن‌هم در شرایطی‌که تصور می‌شد قرار است عزیزی در نقش مشاور فعالیت کند و جایی در تمرینات تیم ملی نخواهد داشت اما مرور گزارش تصویری‌های منتشره از تمرینات روزهای گذشته تیم ملی ایران نشان می‌دهد که خداداد عزیزی برای اولین‌بار در نقش مربی در تیم ملی حضور یافته که در نوع خود عجیب است. با اضافه شدن افاضلی و عزیزی و البته احتساب امیر قلعه‌نویی، حالا کادرفنی تیم ملی ایران 11 عضو فنی دارد که رکوردی عجیب و جالب‌توجه محسوب می‌شود!

لشکر شکست‌خورده‌ها به کار امیر می‌آیند؟

امیر قلعه‌نویی در شرایطی کادرفنی 10 نفره برای حضور در کنار خود در تیم ملی ایران چینش کرده که نگاهی به کارنامه دستیاران و مشاوران او نشان می‌دهد که این چهره‌ها در عرصه مربیگری نتوانسته‌اند موفق باشند. به جز مانیکونه که رزومه قابل‌قبولی دارد، حمید مطهری، سعید الهویی، رحمان رضایی، هومن افاضلی و خداداد عزیزی در عرصه مربیگری کارنامه‌شان قابل‌دفاع نیست و وجه اشتراک کارنامه‌شان، کسب نتایج ضعیف و برکناری بوده است!قلعه‌نویی برای تقسیم وظایف هم به نظر می‌رسد با دستیاران خود دچار چالش خواهد شد؛ اینکه با توجه به محدودیت‌های موجود برای حضور مربیان روی نیمکت تیم، سرمربی تیم ملی کدامیک از دستیاران خود را روی نیمکت حفظ خواهد کرد و کدامیک از آن‌ها سکونشین می‌شوند. البته که در دوره قبلی سرمربیگری امیر قلعه‌نویی هم او از دستیاران پرشماری در کنار خود بهره می‌برد و حالا به نظر می‌رسد بعد از 16 سال این سناریو در حال تکرار است که باید دید آیا کادرفنی پرشمار تیم ملی در مسیر طلسم‌شکنی و قهرمانی در آسیا به کمک قلعه‌نویی خواهند آمد یا خیر.


ت ت
کدخبر: 174703 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها