پایان غائله رویارویی با عربستانی‌ها در زمین ثالث؛ منتظر رونالدو، نیمار و بنزما باشید

کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستان از یکدیگر را تایید کرد.

پایان غائله رویارویی با عربستانی‌ها در زمین ثالث؛ منتظر رونالدو، نیمار و بنزما باشید

به گزارش منیبان، لیگ قهرمانان آسیا از هفته آینده قرار است آغاز شود و یکی از مهم‌ترین دغدغه هواداران فوتبال در ایران، موضوع مشکل میزبانی از حریفان عربستانی بود. از سال 2016 و بعد از آغاز اختلافات سیاسی میان کشورهای ایران و عربستان، دیدار نمایندگان دو کشور در کشورهای ثالث برگزار می‌شد اما در روزهای گذشته مسئولان فدراسیون‌های دو کشور در تلاش بودند تا با توجه به بهبود روابط سیاسی کشورها، قانون وضع شده را لغو کنند.مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از طریق وزارت امورخارجه رایزنی‌های سیاسی را برطرف کردن شرایط فوق‌العاده آغاز کردند و در طرف مقابل هم عربستانی‌ها برای لغو قانون بازی در زمین بی‌طرف چراغ سبز نشان دادند. سرانجام رایزنی‌های انجام شده، امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد که تیم‌های ملی ایران و عربستان دیگر منعی برای میزبانی از یکدیگر در زمین‌های خودی ندارند و با توجه به در پیش بودن لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های ایرانی و عربستانی هم مشکلی برای میزبانی از یکدیگر ندارند.

فوق‌ستاره در راه هستند

پرسپولیس در اولین بازی خود در فصل جدید 28 شهریورماه باید به مصاف النصر عربستان برود؛ مسابقه‌ای که البته هواداران پرسپولیس به دلیل محرومیت شانس حضور در آن را ندارند اما با توجه به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، این مسابقه با لغو قانون بازی در زمین بی‌طرف، در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. با توجه به حضور فوق‌ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو و سادیو مانه در ترکیب النصر، مطمئنا حضور آن‌ها در ایران می‌تواند برای هواداران فوتبال در ایران جالب‌توجه باشد.سپاهان هم اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را باید در عراق مقابل تیم نیروی هوایی برگزار کند اما شاگردان ژوزه مورایس در بازی دوم خود باید دهم مهرماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف الاتحاد عربستان بروند. با توجه به لغو قانون بازی در زمین بی‌طرف، حالا فوق‌ستاره‌هایی مانند کریم بنزما و انگولو کانته در راه ایران هستند و هواداران علاقه‌مند به تیم سپاهان می‌توانند دهم مهرماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان حضور پیدا کنند و مسابقه تیم موردعلاقه‌شان را تماشا کنند.نساجی مازندران هم در نخستین بازی خانگی‌اش در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، یازدهم مهرماه باید مقابل تیم پرستاره الهلال عربستان قرار گیرد. الهلالی‌ها هم به مانند النصر و الاتحاد فوق‌ستاره‌های پرشماری را در ترکیب خود دارد و سرشناس‌ترین آن‌ها هم نیمار فوق‌ستاره برزیلی است. با توجه به لغو قانون انجام شده، حالا علاقه‌مند به تیم نساجی هم در شرایطی‌که تیم موردنظرشان باید در ورزشگاه آزادی تهران از رقبایش در آسیا میزبانی کند، می‌توانند از نزدیک نظاره‌گر دوئل نساجی برابر الهلال باشند و دیگر خبری از میزبانی در کشورهایی مانند عمان، امارات و قطر نخواهد بود.

(VAR)، آخرین دغدغه در مسیر میزبانی

مسئولان فدراسیون فوتبال البته هنوز خیال‌شان از میزبانی در ایران به صورت کامل آسوده نشده است. چرا که با وجود لغو محدودیت‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، همچنان بحث (VAR) مطرح است و در صورتی‌که موانع موجود برای استفاده اجاره‌ای از این تکنولوژی هم برطرف شود، دیگر چالشی در زمینه برگزاری دیدارهای خانگی نمایندگان ایران نخواهد بود و باید چشم به راه فوق‌ستاره‌ها برای حضور در فوتبال ایران ماند و نظاره‌گر عملکرد آن‌ها در ورزشگاه‌های آزادی تهران و نقش جهان اصفهان مقابل نمایندگان ایران بود.


ت ت
کدخبر: 174704 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها