جدایی کریس از جورجینا به خاطر ایران/آقای رونالدو! لطفا سیم کارتت را عوض کن!

تصورش را بکنید...یکی از مسئولان پرسپولیس سیم کارتی از جیبش خارج می کند و از رونالدو می خواهد به جای سیم کارت خودش از آن استفاده کند. حتی تصور چهره رونالدو هم برایمان سخت است!

جدایی کریس از جورجینا به خاطر ایران/آقای رونالدو! لطفا سیم کارتت را عوض کن!

به گزارش منیبان؛ ماجرای فیلترینگ اینترنت در ایران از آن دسته ماجراهایی است که می تواند برای وجهه بین المللی کشورمان داستان درست کند. قرار است 5 روز دیگر تیم فوتبال النصر عربستان به همراه جمعی از ستاره های برتر دنیا که سرشناس ترین آنها کریستیانو رونالدو است، برای دیدار با پرسپولیس وارد ایران شود. یکی از دلمشغولی های مهم فوتبال ایران در روزهای آینده پذیرایی شکیل و آبرومندانه از کاروان این تیم است که بی تعارف بخش زیادی از این دلمشغولی به خاطر حضور کریستیانو رونالدو در کاروان النصر است. رونالدو طی ماههای گذشته که در عربستان حضور داشته با هیچ مشکل و محدودیتی مواجه نشده و الان برای مسئولان کشور ما هم اهمیت زیادی دارد که رونالدو با کمبودی در ایران مواجه نشود. بی تعارف یکی از چالش های قطعی رونالدو و همبازیانش در تهران، مشکل فیلترینگ و اینترنت خواهد بود. مشکل بزرگی که ذهن مدیران پرسپولیس را هم مشغول کرده و همین باعث شد رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر اعلام کند شرکت حامی پرسپولیس به بازیکنان النصر اینترنت نامحدود می‌دهد. درویش با اشاره به مذاکراتش با مدیرعامل ایرانسل ضمن تشکر از او گفت قرار است شرکت حامی پرسپولیس به کاروان تیم النصر، سیم‌کارت‌های رایگان با اینترنت نامحدود ارائه بدهد. این نکته‌ای بود که با استقبال محمدحسین میثاقی، مجری برنامه نیز همراه شد.مدیرعامل پرسپولیس گفت: چند تیم می‌آیند و بازیکنانشان می‌گویند اینجا اینترنت وجود ندارد و حتی به بازیکنانی که می‌خواهیم پیغام می‌دهند و می‌گویند اینترنت نداریم. حالا ما صحبت کردیم که به تعداد اعضای تیم النصر اینترنت نامحدود بدهند. در مرتبه‌های پیشین سفر بازیکنان فوتبال خارجی، به عنوان مثال روسیه و مشکلات اینترنت در ایران با انتقاد خبرنگاران و ستارگان این تیم مواجه شده بود و همین باعث شد مسئولان پرسپولیس از حالا به فکر حل این مساله باشند تا رونالدو و رفقایش در ایران با فیلترینگ روبه رو نشودند. اینکه مدیران پرسپولیس به فکر حفظ آبروی کشورمان هستند نکته خوبی است اما ای کاش مشاوران آقای درویش به او می گفتند که برای خلاص شدن ستاره های النصر از فیلترینگ نیازی نیست که رونالدو و همبازیانش سیم کارت های خود را از گوشی خارج کرده  و نفری یک سیم کارت ایرانسل در گوشی هایشان بگذارند تا از موهبت اینترنت بدون فیلتر در ایران بهره ببرند!

تصورش را بکنید... کاروان النصر به ایران رسیده و بازیکنان و عوامل این تیم در بدو ورودبه ایران متوجه می شوند که نمی توانند از هیچ اپلیکیشنی در گوشی های خود استفاده کنن. همان لحظه یکی از مسئولان پرسپولیس سیم کارتی از جیبش خارج می کند و از رونالدو می خواهد به جای سیم کارت خودش از آن استفاده کند تا بتواند سد محکم فیلتر را بشکند و با خانواده خود ارتباط بگیرد. در آن لحظه حتی تصور چهره رونالدو هم برایمان سخت است چه برسد به اینکه به عکس العملش فکر کنیم و آن را پیش بینی کنیم. قطعا در مرتبه های پیش که تیم های خارجی به ایران سفر کردند، یا مثل همین چند روز پیش که آنگولا برای برگزاری بازی دوستانه به ایران آمد، خبری از سیم کارت های بدون فیلتر نبود بلکه هر شرکتی که قرار است اینترنت مهمانان خارجی را تامین کند، به جای دادن آن همه سیم کارت مودم های سیار ارایه می دهد. برهمین اساس هم این بار هر شرکتی که قرار است به باشگاه النصر عربستان در سفر به تهران اینترنت ارایه دهد، می تواند مودم های بدون فیلتر را برای هتل، اتوبوس و ورزشگاه آزادی تدارک ببیند تا میهمانان مهم پرسپولیس به آسانی به اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت و البته بدون فیلتر دست پیدا کنند تا مشکلی برای رقیب قرمزها پیش نیاید نه اینکه نفری یک سیم کارت از جیبمان دربیاوریم و از النصری ها بخواهیم که سیم کارت ایرانی را در گوشی های خود بگذارند تا از اینترنت بدون فیلتر و پرسرعت استفاده کنند. آقای درویش! این گاف را نادیده می گیریم و امیدواریم که بقیه موارد میزبانی شما از النصر شامل چنین گاف هایی نشود!

جالب اینجاست که صفحه های معروف توئیتری هم به این موضوع پرداخته و نوشته اند که رونالدو برای حضور در ایران با مشکل اینترنت روبرو خواهد شد. این صفحه های توئیتری با انتشار صحبتهای عزت الله ضرغامی و شوخی او درباره اینکه رونالدو در ایران باید از اپلیکیشن هایی مثل ایتا و بله استفاده کنند به بحث فیلترینگ در ایران اشاره کرده اند و نوشته اند سفر به ایران باعث جدایی رونالدو و نامزدش جورجینا خواهد شد. وب سایت سعودی اسپورت نیز با تیتر "ایران، رونالدو را از جورجینیا جدا کرد" به بحث عدم اهدای سیم کارت نامحدود به فوق ستاره پرتغالی پرداخت و نوشت که اظهارات وزیر گردشگری برخلاف صحبت های چند روز گذشته رضا درویش است و در ادامه آورده است: وزیر گردشگری تایید کرد زمانیکه کریستیانو رونالدو در ایران است و می خواهد با خانواده اش ارتباط برقرار کند، باید اپلیکیشن های بله و ایتا را نصب کند، علاوه بر این، خانواده او نیز باید همین کار را انجام دهند تا بتوانند با رونالدو ارتباط برقرار کنند.سعودی اسپورت در پایان آورده که ضرغامی گفته است که در حال حاضر امکان اهدای سیم کارت رایگان نامحدود به اعضای تیم النصر وجود ندارد.بخش عربی وب سایت مایکروسافت نیز نوشت: ضرغامی در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد که رونالدو برای سفر به ایران باید نرم افزارهای بله و ایتا را نصب کند. این صحبت ها برخلاف اظهارات چند روز پیش رضا درویش است که تایید کرده بود باشگاهش برای بازیکنان خارجی که برای رویارویی با پرسپولیس به تهران می‌آیند، سیم‌کارت‌های ویژه از جمله اینترنت رایگان و نامحدود ارائه می‌کند.اما نکته عجیب اینجاست که وزیر گردشگری پیش از این پیشنهاد ارائه سیم کارت اینترنتی ویژه به همه گردشگرانی که وارد ایران می شوند را داده بود اما به نظر می رسد او بنا به دلایلی از این کار عقب نشینی کرده است.


ت ت
کدخبر: 176238 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها