لیگ برتر بیانیه‌نویسی؛ مدعیان قهرمانی اینجا هم صدرنشین هستند!

بیانیه‌نویسی در فوتبال ایران تبدیل به امری متداول شده اما به تازگی شاهد سرعت عمل عجیب باشگاه‌ها در صدور این بیانیه‌ها هستیم.

لیگ برتر بیانیه‌نویسی؛ مدعیان قهرمانی اینجا هم صدرنشین هستند!

به گزارش منیبان، بیش از یک ماه از آغاز فصل جدید فوتبال ایران گذشته و پس از گذشت چهار هفته از بازی‌ها، شاهد تعطیلی مسابقات به واسطه دیدارهای ملی هستیم. با این وجود این تعطیلی به وجود آمده باعث نشده تا حواشی پیرامون باشگاه‌ها (خصوصا بالانشین‌ها) کم شود و آن‌ها با تمام قوا در حال ایجاد حاشیه علیه یکدیگر هستند. طی روزهای اخیر بازار شکایت کردن و بیانیه نویسی به اوج خود رسیده است.

ورزشگاه نقش جهان و جدال سپاهان و اسقلال

در جریان دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال در هفته سوم بود که اولین دوئل بیانیه‌ای بزرگ به وجود آمد. جایی که باشگاه سپاهان در اقدامی تاریخی، در جریان دیدار برابر استقلال دست به انتشار یک بیانیه زد و هواداران منتسب به باشگاه استقلال را عامل اصلی التهابات روی سکوهای ورزشگاه نقش جهان معرفی کرد. پس از پایان بازی، همتایان پایتخت‌نشین دست به کار شدند و در بیانیه‌ای تند حریف را به مصونیت متهم کردند.

بیانیه‌نویسی سه باشگاه در 24 ساعت

این پایان ماجرا نبود و چندی بعدی شاهد کشمکش بین سرخابی‌های پایتخت بودیم. حضور علی خطیر در یک برنامه تلویزیونی باعث شد تا پرسپولیس در واکنش به اظهار نظر مدیرعامل استقلال مبنی بر اینکه بین 2 باشگاه تبعیض وجود دارد، بیانیه‌ای منتشر کند و خطیر را به سوء مدیریت متهم کند. آبی‌ها اجازه ندادند چند ساعت از بیانیه رقیب بگذرد و با انتشار بیانیه‌ای عجیب واکنش شدیدی به بیانیه پرسپولیس نشان دادند تا بگویند 2 تیم شبیه یکدیگر نیستند و امتیازاتی ویژه متوجه تیم سرخ‌پوش پایتخت می‎‌شود.

این‌بار جدال پرسپولیس و سپاهان با نقش‌آفرینی درویش

جالب است که صحبت‌های خطیر فقط باعث رنجش خاطر رقیب سنتی نشد و سپاهانی‌ها هم شبانه با انتشار بیانیه‌ای شکایت خود از مدیرعامل استقلال را به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق اعلام کردند. طلایی‌پوشان دوشنبه شب بازهم واکنشی مشابه داشتند و این بار اظهارات تند مدیرعامل پرسپولیس را برنتابیدند و علیه رضا درویش، ضمن انتشار یک بیانیه، شکایت کردند. درویش در مصاحبه تلویزیونی به این مساله اشاره کرده بود که باشگاه سپاهان با برخی از بازیکنان خود قرارداد ارزی بسته و این اظهار نظر با واکنش تند و سریع باشگاه اصفهانی مواجه شد.

سرعت عمل عجیب باشگاه‌ها در بیانیه‌نویسی و نفرت‌پراکنی

روشن کردن افکار عمومی و پاسخ به ابهامات، حرکت مثبتی است اما این میل و اشتیاق باشگاه‌های ایرانی و خصوصا باشگاه‌های مدعی قهرمانی به انتشار بیانیه و استفاده از واژه‌های تند علیه یکدیگر که اکثرا با کری‌خوانی‌های سطح پایین همراه می‌شود و صرفا باعث خوشحالی چند صفحه هواداری و دنبال‌کنندگانش می‌شود، مساله‌ای است که نسبت به آن نقد زیادی وجود دارد. شاید اگر باشگاه‌های ما در برخورد با مشکلات خود و در جهت پیشرفت خود، همانند بیانیه‌نویسی‌های‌شان و نفرت‌پراکنی‌های‌شان سرعت عمل داشتند حالا اتفاقات بسیار بهتری برای آن‌ها و هواداران‌شان رخ می‌داد.در پایان باید گفت شوربختانه تب تند بیانیه‌نویسی به جان تمام تیم‌های لیگ برتری افتاده و تنها به سه باشگاه پرطرفدار و مدعی محدود نمی‌شود و در این گزارش ما تنها به بیانیه‌نویسی‌هایی که جنجال‌آفرین شد، پرداختیم و تا پایان فصل احتمالا شاهد کشمکش‌های بیشتری خواهیم بود. 


ت ت
کدخبر: 176262 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها