استقلال پیش‌بسوی هت‌تریک حذف از آسیا!/ خرید بازیکن آرژانتینی با حساب منفی دو میلیون دلاری!!

انگار نه انگار که استقلال خرداد امسال یک‌ونیم میلیون یورو برای تسویه بدهی و غرامت استراماچونی وام گرفت و احتمالا سند ضمانتش توقیف خواهد شد. حالا مدیر باشگاه علنا می‌گوید دو میلیون دلار دیگر بدهی زاییده‌اند و البته همزمان این باشگاه بدهکار بازیکن آرژانتینی رونمایی می‌کند!

استقلال پیش‌بسوی هت‌تریک حذف از آسیا!/ خرید بازیکن آرژانتینی با حساب منفی دو میلیون دلاری!!

به گزارش منیبان؛ به قول اقتصاد دان بزرگ میلتون فریدمن، اگر مدیریت یک شنزار را به دولت بسپارید، بعداز پنج سال کمبود شن و ماسه خواهید داشت! طعنه ای روشن به اتلاف منابع و فساد و بی‌درایتی در اقتصاد دولتی... فاجعه‌ای که امروز در استقلال نمود یافته است. 

حالا در استقلال؛ احکام چندصد هزاردلاری پیاپی از راه می‌رسد و احتمالا در فصل آتی نیز استقلال رنگ آسیا را نخواهد دید؛ چرا که وام میلیون دلاری از بانک فلان و موسسه مالی بهمان ، درد این باشگاه دولتی با زخم نامدیرانش را درمان نکرده و تنها مرهمی موقت برای تسکین درد بوده است.طبق تازه‌ترین احکام فیفا و اعتراف مدیران باشگاه استقلال، این باشگاه دولتی حدود دو میلیون دلار دیگر به بازیکنان و مربیان خارجی بدهکار شده است.با ارسال نامه‌های رسمی به باشگاه استقلال مشخص شده که رافائل سیلوا، عزیزبک آمانوف و ریکاردو ساپینتو به همراه دستیارانش با شکایت به فیفا خواستار دریافت مطالبات عقب افتاده خود هستند.بزرگترین رقم در میان این شکایات به مدافع برزیلی اختصاص یافته که ۸۰۰ هزار دلار طلبکار است. آمانوف هم درخواست ۵۰۰ هزار دلار کرده و سرمربی پرتغالی به همراه دستیارانش در مجموع ۳۵۰ هزار دلار پول طلب دارند. استقلال برای پرداخت استراماچونی در مجموع حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو پرداخت کرده بود و اکنون باید در مجموع رقمی نزدیک به این طلب هنگفت را در این سه پرونده پرداخت کند. این در حالی است که هنوز محکومیت استقلالی‌ها در پرونده شکایت سانتاکلارا از بابت محمد محبی اعلام نشده و در این صورت در قبال این پرونده نیز آبی‌ها چیزی در حدود ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار دلار دیگر محکوم خواهند شد.

تاسف‌بار است که هیچ نهاد نظارتی هم در موضوع دخالت نمی‌کند و کسی نیست که صاحبان امضاهای بدون مسوولیت و خسارت بار را محاکمه و مواخذه کند؛ از حمید سجادی وزیر ورزش قبلی تا مصطفی آجورلو و هیات مدیره فشل سابق که اطلاعات معمولی از مسوولیت‌هایش نداشت. سمیعی عضو هیات مدیره آبی‌ها در صداوسیما اعلام کرد؛ استقلال برای تسویه بدهی ها یک و نیم تا دو میلیون دلار نیاز دارد! به همین سادگی! باشگاهی که برای دریافت وام یک و نیم میلیون یورویی در پرونده تسویه بدهی استراماچونی، از بانک شهر وام گرفت و حالا گفته می‌شود تضامین این وام یعنی سند مجموعه مرغوبکار را بزودی از دست خواهد داد! و احتمالا از سال بعد دوباره نق خواهد زد که هیچ امکانات و سخت افزاری برای تمرین یا درآمدزایی و فعالیت تیم‌های پایه ندارد. انگار نه انگار که مجموعه های اهدایی را یکی یکی خرج سیستم فاسد مدیرانی می‌کند که دست در دست دلالان و ایجنت ها در حال جارو کردن اموال باشگاه هستند.عجیب تر آنکه استقلال با همین وضعیت و پنجره ای که گفته می‌شود بسته است، دیشب یک بازیکن آرژانتینی به نام بلانکو خرید!! که احتمالا شاکی سال آینده آبی‌ها در فیفا خواهد بود فرشید سمیعی، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال که در زمان ایجاد این بدهی‌ها توسط آجورلو معاون حقوقی بلشگاه بوده، می‌گوید: سیلوا طبق نوتیس ارسالی به باشگاه و عدم توجه باشگاه به نوتیس به صورت قانونی با استقلال فسخ کرد. ۳۰۰ هزار دلار بابت فصل قبل و ۵۰۰ هزار دلار بابت فصل جدید طلب دارد و روال قانونی را طی کرده است!


ت ت
کدخبر: 179209 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها