کارشناسی جنجالی‌ترین صحنه مشکوک به گل ایران!

صحنه مشکوک به گل شمس آذر قزوین به ذوب‌آهن همچنان مورد بحث و کارشناسی قرار دارد.

کارشناسی جنجالی‌ترین صحنه مشکوک به گل ایران!

به گزارش منیبان، دو روز پیش انتشار یک تصویر از لحظه موقعیت خطرناک شمس آذر روی دروازه ذوب‌آهن، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. در این صحنه ارسال از روی نقطه کرنر انجام می‌شود و بازیکن شمس آذر توپ را با ضربه سر به سمت دروازه می‌زند و در حالی که تور تکان می‌خورد، داور و کمک داور بازی را ادامه می‌دهند و گل نمی‌گیرند.این صحنه به سرعت در فضای مجازی با عنوان گل اعلام نشده، وایرال می‌شود و حتی اعتراض شمس آذر را هم به دنبال دارد. در تمام تصاویر از زوایای مختلف، توپ به گل نظر می‌رسد و تردیدی روی این وجود ندارد و سوال پیش می‌آید که چطور داور و کمک داور با نزدیکی به صحنه نتوانستند گل را تشخیص بدهند؟با این حال دقایقی پس از پایان مسابقه و با ارائه تصاویر آهسته از سوی مسئولان ذوب‌آهن، تردیدهای بیشتری در این باره ایجاد می‌شود تا لزوم کارشناسی صحنه به وجود می‌آید. در حالی که دو روز از پایان این بازی می‌گذرد اما بحث و بررسی در این خصوص همچنان ادامه دارد.نظرات کارشناسان داوری را در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا ابوالفضلی: اول ضربه‌ای که بازیکن به توپ می‌زند به تیرک عمودی می‌خورد و در امتدادش می‌خورد به تیرک افقی. اما بعضی‌ها می‌گویند تور تکان می‌خورد، پس گل شده است. در صورتی که دروازه‎بان است که به تور می‌خورد و تور را تکان می‌دهد. این اشتباه است که بگوییم توپ به تور می‌خورد چون اگر به تور برخورد کند، ضربش گرفته می‌شود.

حسین عسگری: در این صحنه کاملا مشخص است که توپ وارد دروازه می‌شود و کاملا به تور برخورد می‌کند. اصلا هیچ برخوردی به تیرک دروازه وجود ندارد و مشخص است که توپ گل می‌شود.

ابراهیم میرزابیگی: توپ وارد دروازه شد و به تور برخورد کرد و گل شد.

تورج حق‌وردی: توپ گل نشد و به تیر دروازه و سپس روی خط برخورد کرد اما با توجه به اینکه دروازه‌بان برخوردی با تور داشت، برخی تصور کردند که توپ وارد دروازه شده است. ادامه بازی از سوی داور درست بود.

محمدحسین ترابیان: درباره صحنه گل نمی‌شود نظر قطعی داد اما بعد از این صحنه بازیکن ذوب‌آهن روی زننده ضربه خطا می‌کند و پنالتی است.


ت ت
کدخبر: 180166 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها