به بهانه سریالِ آبی یک هیچ؛ گل، گل، گل، گل!

​استقلالِ مدل نکونام، تیمی است که درست روی مسیر منجر به قهرمانی لیگ برتر در این چند فصل اخیر، حرکت می‌کند؛ روی خطی پر از یک هیچ.

به بهانه سریالِ آبی یک هیچ؛ گل، گل، گل، گل!

به گزارش منیبان، استقلال اما در همین فصل قبل، تیمی بود که 2 تا از 3 نتیجه برتر تاریخش در لیگ برتر را رقم زد. این سیاهه، بهترین بردهای استقلال در تاریخ لیگ برتر است، بردهایی با اختلاف 5 گل و بیشتر و با حضور ملموس ریکاردو ساپینتو و امیر قلعه‌نویی.

* استقلال 7- تراکتور یک

 آخرین حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال در لیگ برتر، تبدیل شد به پرگل‌ترین برد آبی‌ها در تاریخ این بازیها. برای اولین و آخرین بار، مهدی قایدی با پیراهن استقلال، هت‌تریک کرد و ابوالفضل جلالی هم برای تیمش گل زد.

* استقلال 6- استقلال اهواز صفر

 یک عصر جمعه تاریخی در آزادی. تیم قلعه‌نویی بعد از چند نتیجه ضعیف، از این بازی پوست انداخت و درنهایت با جام قهرمانی لیگ هشتم، دور افتخار زد. فستیوال گل را در آن بازی، برهانی استارت زد و مجیدی با یک سوپرگل، تمامش کرد. 

* استقلال 6- هوادار یک

و بازهم ریکاردو ساپینتو و تیم جادویی‌اش در نیم‌فصل دوم. هوادار توانست دروازه‌اش را در نیمه اول بسته نگه دارد ولی طوفان آبی از دقیقه 46 با ضربه رضاوند شروع شد و تا دقیقه 6+90 ادامه داشت و حسن ختامش، پنالتی حسین حسینی بود.

* استقلال 6- صنعت نفت 2

 آبادانی‌ها در آن برهه زمانی، گربه سیاه استقلال بودند و حتی تیم مظلومی را در بازی رفت و در آبادان هم شکست دادند ولی در بازی برگشت، آبی‌ها طوفان گل راه انداختند و پس از خوردن گل اول، پوست عوض کردند. سوپرگل قیچی برگردان برهانی در این بازی رقم خورد.

* فجرسپاسی صفر- استقلال 5

 پرگل‌ترین برد استقلال در لیگ دوازدهم که منجر به رقم خوردن آخرین قهرمانی امیر قلعه‌نویی شد. نکونام با یک پنالتی، استارت جشن را زد و سپس نوبت به درخشش مثلث خط حمله رسید؛ حاتمی با 2 گل، اکبرپور روی پاس استثنایی جباری و تیر خلاص برهانی. 

* استقلال 5- پیام مشهد صفر

 استقلالِ لیگ هشتم تیم عجیبی بود تا محمود یاوری درباره‌اش گفت:«فکر نمی‌کنم سیل و زلزله هم بتواند از پس استقلال برآید». آن روز، سیاوش اکبرپور برای تیم قلعه‌نویی، هت‌تریک کرد و دو گل دیگر را برهانی زد. مثلث جباری، حیدری و جان‌واریو، مهارناشدنی بودند.

* سپیدرود صفر- استقلال 5

 امضای شفر در این فهرست با لیستی از گلزنان عجیب و غریب. آن روز، فرشید باقری جشن را با دو سوپرشوت استارت زد و دبل کرد. سپس نوبت به جابر انصاری رسید. تهیدست، دروازه خودی را باز کرد و درنهایت، جشنواره گل با ضربه رضا آذری (کجاست؟) به پایانش رسید.  

* ابومسلم صفر- استقلال 5

 لیگ نهم و نتیجه‌ای باورنکردنی برای تیم مرفاوی در ثامن. بعد از 55 دقیقه بدون گل، ناگهان استقلال پوست عوض کرد و با 5 گلزن چنین نتیجه‌ای را رقم زد: فرهاد مجیدی، آرش برهانی، حسین کاظمی، مهدی سیدصالحی و سیاوش اکبرپور که این 2تای آخر بعد از دقیقه 90 گل زدند.

* استقلال 5- صنعت نفت صفر

این فهرست بدون تیم استراماچونی، چیزی کم داشت. مرد ایتالیایی خیلی زود، تیمش را ساخت و در یک عصر دل‌انگیز، نسخه تیم دراگان اسکوچیچ را با زدن 4 گل در همان نیمه اول پیچید. دانشگر، موتور را روشن کرد و بعد از دیاباته و قایدی و کاپیتان غفوری، میلیچ کار را به پایان رساند.


ت ت
کدخبر: 181354 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها