اوضاع خطرناک نکونام پیش از دوئل با رحمتی!

عدم آمادگی مطلوب 2 مدافع میانی استقلال به همراه محرومیت هافبک دفاعی این تیم باعث شده تا در آستانه دوئل با نساجی، جواد نکونام کار سختی برای چینش ترکیب تیمش داشته باشد.

اوضاع خطرناک نکونام پیش از دوئل با رحمتی!

به گزارش منیبان؛ استقلال در حالی در مسابقه داربی پایتخت برابر پرسپولیس صف‌آرایی کرد که با وجود گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حضور ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند در فهرست آبی‌ها، این 2 مدافع کلیدی و تاثیرگذار نتوانستند در فهرست استقلال حضور پیدا کنند و در غیاب این 2 بازیکن، جواد نکونام برای حفظ ساختار دفاعی 3نفره تیمش شرایط ویژه‌ای را تجربه کرد؛ به‌طوری‌که او آرمین سهرابیان، روزبه چشمی و صالح حردانی را در خط دفاع تیمش به میدان فرستاد.حردانی با وجود آنکه در نقش دفاع راست و وینگ‌بک راست تجربه حضور در ترکیب استقلال را داشت، در دیدار داربی برای اولین‌بار تجربه جدیدی را به‌دست آورد و در نقش یکی از 3 ضلع آرایش 3نفره خط دفاع آبی‌ها به میدان رفت و عملکرد قابل‌قبولی را هم از خود به جای گذاشت. این آرایش دفاعی در حالی از سوی جواد نکونام چینش شد که سرمربی استقلال از کوین یامگا و ابوالفضل جلالی در نقش وینگ‌بک راست‌وچپ تیمش استفاده کرد و به امید حامدی‌فر هم در نقش هافبک دفاعی مسئولیت داد.نکونام در تصمیمی جالب‌توجه در دقیقه 85، آرمین سهرابیان را از زمین مسابقه بیرون کشید و به جای او، زبیر نیک‌نفس وارد ترکیب آبی‌ها شد تا در دقایق پایانی مسابقه داربی، آبی‌ها عملاً بدون مدافع تخصصی کار خود را پیش ببرند! بعد از تساوی در داربی پایتخت، شاگردان جواد نکونام خود را برای رویارویی با نساجی مازندران در هفته سیزدهم آماده می‌کنند که طبق آخرین خبرها از اردوی استقلال، همچنان ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند شرایط حضور در ترکیب تیم‌شان را ندارند.

چینش آرایش دفاع میانی فقط با یک مدافع تخصصی!

سرمربی استقلال نه‌تنها فعلاً نمی‌تواند روی 2 مدافع کلیدی و تاثیرگذار تیمش برای حضور در ترکیب اصلی آبی‌ها حساب باز کند که برای دوئل با نساجی، امید حامدی‌فر هم به دلیل 4 اخطاره‌شدن از دسترس جواد نکونام خارج شده است و با این اوصاف، نکونام برای چینش ترکیب اولیه تیمش کار بسیاری دشواری دارد. با توجه به شرایط به‌وجود آمده در قلب خط دفاعی استقلال و در دسترس بودن آرمین سهرابیان به عنوان تنها مدافع میانی تخصصی آبی‌ها، باید دید جواد نکونام برای دیدار با نساجی تغییر آرایش خواهد داد و یا همچنان بر آرایش 3دفاعه تیمش تاکید می‌کند.

نیک ‎نفس، تنها آلترناتیو نکونام برای هافبک محروم؟

جواد نکونام در صورتی‌که بخواهد بار دیگر تیمش را با آرایش 3دفاعه به میدان بفرستد، به نظر می‌رسد که راه چاره‌ای جز اعتماد دوباره به مثلث سهرابیان، چشمی و حردانی ندارد. باید اشاره داشت که برای دیدار با نساجی، ترکیب آبی‌ها در مقایسه با داربی حداقل یک تغییر اجباری خواهد داشت و سرمربی استقلال باید به سراغ انتخاب جانشین امید حامدی‌فرِ محروم برود که احتمالاً گزینه نخست او، زبیر نیک‌نفس خواهد بود. البته که روزبه چشمی هم دیگر گزینه در دسترس نکونام برای حضور در پست هافبک دفاعی است اما با توجه به کمبود بازیکن در قلب خط دفاع، بعید به نظر می‌رسد که برای دیدار نساجی، پستِ روزبه چشمی در ترکیب آبی‌ها دستخوش تغییر شود. گمانه‌زنی‌هایی درباره محرومیت روزبه چشمی از دوئل با نساجی مطرح شده بود اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که مهره کلیدی و باتجربه آبی‌ها در داربی 3 اخطاره شد و مشکلی برای همراهی تیمش در دیدار با حریف قائمشهری ندارد.


ت ت
کدخبر: 192380 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها