اولین تجربه بنیادی‌فر در جام ملت‌ها؛ فعالیت در نقش داور چهارم

قرار است امروز (یکشنبه) موعود بنیادی‌فر اولین فعالیت رسمی خود در جام ملت‌های آسیا 2023 را به‌ثبت برساند.

اولین تجربه بنیادی‌فر در جام ملت‌ها؛ فعالیت در نقش داور چهارم

به گزارش منیبان، جام ملت‌های آسیا 2023 در شرایطی در حال پیگیری است که 4 داور سرشناس فوتبال ایران در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند؛ علیرضا فغانی، موعود بنیادی‌فر، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم. البته که فغانی در قامت نماینده کشور استرالیا در جام ملت‌های آسیا 2023 حضور پیدا کرده اما بنیادی‌فر به همراه قاسمی و ایلدروم بعد از تجربه قضاوت در داربی پایتخت، مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا شده‌اند و چشم‌انتظار صدور ابلاغیه داوری از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.علیرضا فغانی براساس تصمیم کمیته داوران (AFC) به عنوان داور اول مسابقه افتتاحیه جام ملت‌های آسیا 2023 فعالیت خود را دنبال کرد و قاضی نبرد تیم‌های ملی قطر و لبنان بود. نمایش موفق فغانی در گام نخست باعث شد تا داور ایرانی به دریافت ابلاغیه‌های بیشتر در ادامه رقابت‌ها امیدوار شود؛ هر چند که صعود احتمالی تیم‌های ملی ایران و استرالیا به مراحل بالاتر می‌تواند باعث پایان زودهنگام فعالیت فغانی در جام ملت‌های آسیا شود اما در غیر این‌صورت، او این شانس را دارد تا بار دیگر تا مرحله فینال پیش برود.موعود بنیادی‌فر، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم در حالی به عنوان 3 نماینده داوری فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 شرکت کرده‌اند که در 2 روز ابتدایی رقابت‌ها، ابلاغیه‌ای برای آن‌ها از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر نشد. بعد از برگزاری 4 مسابقه، حالا در حالی قرار است مسابقه پنجم میان تیم‌های ملی ژاپن و ویتنام به انجام برسد که براساس تصمیم (AFC)، نام موعود بنیادی‌فر در تیم داوری این مسابقه حساس از گروه چهارم رقابت‌ها به چشم می‌خورد.

بنیادی‌فر در نقش کمکِ داور کره‌ای

بنیادی‌فر که در جریان مسابقه داربی پایتخت قضاوت بحث‌برانگیزی داشت و روز پراتفاقی را پشت سر گذاشت، حالا از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان داور چهارم نبرد تیم‌های ملی ژاپن و ویتنام انتخاب شده است؛ آن‌هم در حالی‌که کیم جونگ هیوک داور سرشناس اهل کشور کره‌جنوبی به عنوان داور اول این مسابقه انتخاب شده و یون جائه یئول و پارک سانگ جون هم به عنوان 2 هموطن او در قامت کمک‌های اول و دوم در تیم داوری نبرد تیم‌های ملی ژاپن و ویتنام حضور دارند.

تیم داوری ایرانی چشم به راه تصمیم (AFC)

سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم هنوز شانس قضاوت در جام ملت‌های آسیا 2023 را به‌دست نیاورده‌اند و باید دید در مسابقات آتی، چه زمانی نوبت به قضاوت تیم داوری ایرانی خواهد رسید و در کدام دیدار، موعود بنیادی‌فر در کسوت داور اول فعالیت می‌کند و قاسمی و ایلدروم هم در نقش کمک‌های اول و دوم کار خود را دنبال خواهند نمود. بنیادی‌فر برای اولین‌بار است که حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند و چشم‌انتظار آن است که برای نخستین‌بار تجربه قضاوت به عنوان داور را در این رقابت‌ها به‌دست آورد.


ت ت
کدخبر: 196570 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها