روی‌فرم و درخشان مثل تورس؛ جواهری در دلِ کویر

ستاره 34 ساله و اسپانیایی گل‌گهر سیرجان در بهترین فرمش در سالیان اخیر قرار گرفته و عملکردی درخشان را در فصل جاری از خود به جای گذاشته است.

روی‌فرم و درخشان مثل تورس؛ جواهری در دلِ کویر

به گزارش منیبان، فوتبال ایران در سالیان گذشته میزبان بازیکنان پرشمار خارجی از کشورهای مختلف بوده اما اگر لیستی از باکیفیت‌ترین بازیکنان خارجی در فصول اخیر بخواهد تنظیم شود، احتمالاً شمار ستاره‌های موثر و کارآمد فراتر از انگشتان دودست نخواهد بود. یکی از چهره‌های ویژه‌ای که تصمیم گرفت تا در سالیان پایانی دوران فوتبال خود در لیگ برتر ایران کارش را پیش ببرد، روبرتو تورس ستاره افسانه‌ای باشگاه اوساسونا اسپانیا است که بعد از 2 دهه حضور در این تیم، از فصل گذشته در فوتبال ایران کار خود را دنبال می‌کند. تورس که با وساطت و پیگیری‌های جواد نکونام پذیرفت که چالش حضور در لیگ برتر ایران را تجربه کند، از نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم به جمع قرمزپوشان اهوازی پیوست و با تیم فولاد خوزستان قراردادش را به امضا رساند و در همان بازی نخست برای تیم فولاد، او توانست گل پیروزی‌بخش تیمش را با شوتی دیدنی وارد دروازه پرسپولیس کند. جالب آنکه دوران اوج تورس در فولاد در شرایطی رقم خورد که جواد نکونام دیگر سکان‌دار این تیم نبود و علیرضا منصوریان در قامت سرمربی قرمزپوشان اهوازی فعالیت می‌کرد. تورس فصل گذشته در کنار گلزنی مقابل پرسپولیس، در قامت گلزن برابر پیکان هم درخشید و توانست در جدال با نساجی مازندران و گل‌گهر سیرجان هم در قامت گل‌ساز بدرخشد.

شروعی رویایی؛ 4 هفته و تاثیرگذاری روی 4 گل

ستاره اسپانیایی بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم، تصمیم به عدم تمدید قراردادش با فولاد خوزستان گرفت و در حالی‌که جواد نکونام تمایل ویژه‌ای داشت تا دوباره فرصت همکاری با تورس را به‌دست آورد اما محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای باعث شد تا انتقال تورس به استقلال صورت نگیرد و این ستاره اسپانیایی در ادامه دوران حضورش در فوتبال ایران، با قراردادی یک‌ساله به گل‌گهر سیرجان پیوست تا در جمع شاگردان مارینوس اوزونیدیس به فعالیت خود در فوتبال باشگاهی ایران ادامه بدهد.

روبرتو تورس در حالی به فهرست گل‌گهر اضافه شد که در این تیم سیرجانی هم شروعی طوفانی داشت. او بعد از ناکامی در نبرد با پرسپولیس، اوج‌گیری خود در ترکیب سرمه‌ای‌پوشان را با گلزنی و گل‌سازی‌های سریالی خود آغاز کرد؛ به‌طوری‌که توانست در نبرد با هوادار در نقش گلزن بدرخشد، برابر استقلال خوزستان تک گل تیمش را ساخت، در داربی استان کرمان، یکی از 2 گلِ گل‌گهر برابر مس رفسنجان را به‌ثمر رساند و در جدال با شمس‌آذر قزوین هم او سازنده تک گل سرمه‌ای‌پوشان بود تا در 4 هفته پیاپی، روی 4 گلِ گل‌گهر سیرجان تاثیرگذار بوده باشد!

موتور تورس از کار نمی‌افتد!

ستاره 34 ساله و کهنه‌کار گل‌گهر در نبرد با سپاهان اصفهان اوج‌گیری فوق‌العاده‌ای داشت؛ به‌طوری‌که او در جریان برتری 3 بر یک سرمه‌ای‌پوشان، هم در قامت گلزن درخشید و هم برای تیمش گل ساخت تا به فصل رویایی‌اش در گل‌گهر ادامه بدهد. تورس بعد از آنکه برابر ذوب‌آهن و البته تیم سابقش، فولاد در مسیر گلزنی و گل‌سازی ناموفق بود، دوباره اوج‌گیری کرده و در 2 بازی اخیر سرمه‌ای‌پوشان برابر پیکان و نساجی توانسته روی 3 گل از 5 گل تیمِ سیرجانی تاثیرگذار باشد تا کارنامه خود در فصل جاری را درخشان‌تر از همیشه کند.

تورس فعلاً براساس آمار و ارقام «متریکا» با کسب نمره 7.59 با اختلاف نسبت به سایر بازیکنان شاغل در لیگ بیست‌وسوم، عنوان برترین بازیکن فصل را در اختیار دارد؛ آن‌هم در حالی‌که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده او، ریکاردو آلوز است که نمره 7.45 در کارنامه او به چشم می‌خورد. ستاره اسپانیایی گل‌گهر در فصل 20-2019 در اوساسونا موفق شد در یک فصل، 6 گل بزند و 7 گل برای این تیم ساخت و حالا بعد از گذشت نزدیک به 4 فصل، تورس امیدوار است بتواند این آمار درخشان را این‌بار در سال 34 سالگی و در لیگ برتر فوتبال ایران تکرار کند.

 


ت ت
کدخبر: 203921 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها